طرح پایلوت زنجیره پرورش شتر در خراسان جنوبی اجرایی می شود

بیرجند- مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی از اجرای طرح پایلوت پرورش شتر در استان خبر داد.

رضا سلم آبادی شنبه شب در کارگروه اشتغال و کمیسیون تخصصی بانک های استان بیان کرد: سهمیه اشتغال این نهاد از محل «د»تبصره ۱۶، ۳۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۹۷۱ نفر به بانک ها معرفی شده اند، اظهار کرد: همچنین به هزار و ۸۳۰ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: میزان پرداختی تسهیلات به این طرح ها ۳۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان بوده است.

سلم آبادی با بیان اینکه ۹۷ درصد این اعتبارات پرداخت شده است، افزود: بیش از ۵۰ درصد تسهلات به روستاها پرداخت شده است.

وی بیان کرد: سه درصد این تسهیلات معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان  باقی مانده است که در مرحله پرداخت قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: طرح زنجیره پرورش شتر پرواری به صورت پایلوت توسط کمیته امداد در استان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه این طرح با ظرفیت هزار و ۳۰۰ نفر شتر اجرا خواهد شد، افزود: همچنین این طرح برای ۱۳۰ مجری در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان ، طبس و خوسف اجرا می شود.

سلم آبادی بیان کرد: ذبح شترها در کشتارگاه شهرک صنعتی خوسف انجام شده و خرید آن نیز به عهده آستان قدس رضوی خواهد بود.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بیان کرد: سهم کمیته امداد استان ۶۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون دو هزار و ۶۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات به کارگروه ملی معرفی شده اند.

پرویز آرامنش، مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: در صورت اعلام آمادگی سرمایه گذار، طرح پرورش ماهی تیلاپیا را خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *