آینده روشن برای غذاهای فراویژه با عرضه شیر شکلاتی، پنیر و محصولات آرایشی- بهداشتی حاصل از شیر شتر

cache_special_pic_462_camel-milk-desert-farms-autism-diabetic_strict_xxl-300x0-bf

موسس شرکت Desert Farm که از ژانویه 2015 محصولاتش را به بازار آمریکا ارائه می نماید، ادعا می کند که شیر شتر به عنوان غذای فراویژه (Super Food) آینده شناخته خواهد شد.

شیر شتر قرن ها در خاورمیانه، آسیا و آفریقای شمالی مورد مصرف قرار می گرفت، اما اکنون علاقه به مصرف آن در سراسر جهان رو به افزایش است. این محصول به عنوان یک درمان طبیعی به کار برده می شود و توسط مشتریانی با آگاهی بالا یا افراد دارای آلرژی های غذایی و کسانی که بدنشان تحمل هضم لاکتوز را ندارد نیز استفاده می شود.

مصرف کنندگان دارای آگاهی بالا در رابطه با سلامتی

آقای Walid Abdul-Wahabموسس و رییس هیات مدیره Desert Farms به سایت Dairy Reporter می گوید که عمده مشتریان، این محصول را به دلیل ادعاهای تغذیه ای و پزشکی آن مصرف می کنند.

بر اساس گفته های Walid Abdul-Wahab، این محصول هیچ گاه از لحاظ قیمتی با شیر گاو قابل رقابت نیست ولی قطعا محبوبیت بیشتری را به دلیل خصوصیات سلامت بخش خود به دست خواهد آورد و قطعا به عنوان یک محصول غذایی فراویژه (Super food) شناخته خواهد شد.

شیر شتر به صورت طبیعی 50% چربی و 50% اسیدهای چرب اشباع  کمتر از شیرگاو دارد. این محصول یک پروبیوتیک طبیعی است و منبع کلسیم، ویتامینB1، پروتیین و فسفر نیز می باشد.

این شیر به دلیل دارا بودن انسولین بالا، می تواند توسط افرادی که از عدم تحمل لاکتوز رنج می برند و همچنین بیماران دیابتی مورد مصرف قرار گیرد. همچنین پیشنهاد شده است که کودکان دارای بیماری اوتیسم می توانند آن را مصرف نمایند.

بر اساس گفته های Abdul-Wahab، 80% از مصرف کنندگان این محصول، والدین کودکان اوتیسمی یا افراد دارای آلرژی های غذایی، 10% بیماران دیابتی و بقیه ورزشکاران، مشتریان دارای آگاهی سلامتی بالا و اقوامی نظیر مسلمانان و سومالی ها هستند.

عدم توجه به قیمت محصول

شیر شتر کاملا پاستوریزه با قیمت 16$ برای هر بسته (473 ml) عرضه می شود.

بر اساس گفته های Abdul-Wahab این محصول به دلیل کمیابی گران است. در آمریکا به ازا هر 18000 گاو یک شتر وجود دارد. تولید بسیار پایین است، ولی نیاز بالا است.

دلایل متقاعد سازی والدین به پرداخت پول:

والدین به جای پرداختن هزینه های نسخه دارو، شیر شتر را به عنوان درمان طبیعی به کار می برند. با این دیدگاه این محصول گران نیست زیرا والدین صدها و هزاران دلار را برای هزینه های درمان می پردازند.

این محصول بسیار بازار مهم و رو به رشدی دارد و هر چه پتانسیل تولید افزایش یابد قیمت کاهش می یابد.

دسترسی اولیه (منابع تامین)

آقای Abdul-Wahab اصالتا عرب است ولی به کالیفرنیا مهاجرت کرده است و Desert Farm را در ژانویه 2014 تاسیس کرد. او با توجه به اهمیت دادن آمریکایی به روش زندگی و سلامتی،  عرضه شیر شتر را آغاز نمود.

بر اساس گفته های  Abdul-Wahabاین شرکت حتی در طی ماه دوم فعالیت ورشکسته شد. این نوع شیر از Amish و مزرعه های فامیلی کوچک در آمریکا که چراگاه های شتر دارند گرفته می شود.

شرکت Desert Farm در 40 فروشگاه غذایی در شمال کالیفرنیا و 11 فروشگاه در جنوب آمریکا محصول عرضه می نماید.

پیشرفت های آتی

آقای Abdul-Wahab می گوید که آن ها تنها کفیر شیر شتر را به عنوان نوشیدنی تخمیر شده عرضه می نمایند و همچنین خطوط لوازم آرایشی- بهداشتی را راه اندازی خواهند کرد که محصولاتی نظیر صابون های شیر شتر را عرضه خواهد کرد. همچنین محصولاتی نظیر لوسیون ها و کرم ها نیز در برنامه قرار دارند.

این شرکت در حال کار کردن بر روی پروژه هایی است تا خط تولید محصولات مخصوص نوزادان شامل محصولات پودری شیر شتر را عرضه نماید.

همچنین محصولاتی نظیر شیرهای طعم دار با طعم هایی نظیر شیر خرما، شکلات و توت فرنگی برای بچه های مدرسه ای عرضه خواهد شد. محصولات دیگری نیز نظیر شکلات های تخته ای شیر شتر، بستنی شیر شتر و پنیر شیر شتر نیز در سال آینده عرضه خواهد شد.

منبع: www.dairyreporter.com

گردآورنده: رضا نوبختی – مدیر فنی فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *