شیر شتر – دارویی برای ۱۰۰ بیماری

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد ، فواید دارویی محصولات شیر ​​شتر را برجسته می کند. سازمان غذا و کشاورزی (ON) گزارش کرده است که پزشکان در روسیه ، قزاقستان و هند برای بیماران شیر شتر تجویز می کنند و ممکن است به زودی توصیه آن را برای افراد مبتلا به ایدز در آفریقا آغاز کنند.

شیر شتر از نظر شکل ظاهری و طعم با شیر گاو تفاوتی ندارد ، رنگ آن سفید است ، طعمی شیرین و کمی شور دارد و شدت شیرینی و یا شوری آن با رژیم غذایی حیوان و کیفیت آب تعیین می شود.

از زمان های بسیار قدیم ، مردم قدر شیر شتر را می دانستند و از آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کردند. به خصوص برای بیماران دیابتی بسیار مفید بود و در آن زمان ، این بیماری هنوز به عنوان دیابت شناخته نشده بود ، اما حتی در چنین شرایطی ، افراد با علائم “دیابت” به طور جدی احساس بهبود می کردند و آنها در حال بهبودی روزانه از شیر شتر استفاده میکردند.

بعداً دانشمندان پروتئین شبه انسولین را در فرمول این نوشیدنی کشف کردند که با ورود به سیستم گوارش و ورود آن به جریان خون ، از بین نمی رود. بنابراین ، شیر شتر جایگزین تزریق انسولین می شود ، کاری که افراد باید از طریق تزریق انجام دهند ، زیرا انسولین معمولی را نمی توان به سادگی به صورت قرص مصرف کرد ، زیرا بلافاصله وارد معده می شود و از بین میرود. به عنوان یک قاعده ، مصرف روزانه ۵۰۰ میلی لیتر شیر شتر توسط بیماران دیابتی نوع ۱ سطح قند خون را عادی می کند و بنابراین نیاز روزانه به تزریق انسولین گران و ناخوشایند را کاهش می دهد.

شیر شتر بسیار مغذی و کاملاً بی خطر است. اعتقاد بر این است که افرادی که به طور مرتب شیر شتر می نوشند کمتر به بیماری مبتلا می شوند. ترکیب شیر شتر تقریباً شبیه شیر مادر است. سرشار از پروتئین و ویتامین ها ، یک مکمل غذایی ایده آل برای سلامتی کودکان و بزرگسالان دارای سوءتغذیه است.

شیر شتر سرشار از ویتامین C است ، به همین دلیل در بیابان ، جایی که میوه ها و سبزیجات به ندرت یافت می شود ، مورد نیاز است. محتوای ویتامین C موجود در شیر شتر سه برابر بیشتر از شیر گاو است.

این ماده حاوی مواد معدنی مهمی مانند پتاسیم ، روی ، منگنز ، مس ، منیزیم ، سدیم و آهن است. کلسیم و فسفر باعث تقویت استخوان ها و دندان ها می شود ، آهن از کم خونی جلوگیری می کند و روی و کبالت از آنزیم های حیاتی سلول در بدن هستند. شیر شتر ماده خشک بیشتری نسبت به شیر گاو دارد. مواد پروتئینی بیشترین ارزش را دارند. بدن ۹۸٪ آن را جذب می کند. اینها عمدتا کازئین ، آلبومین ، گلوبولین هستند.

کازئین به شکل کمپلکس کلسیم و کازئین فسفات است. تحت تأثیر مایه پنیر و اسیدهای ضعیف ، کازئین رسوب می کند. در شیر شتر فلس های ریز تشکیل می دهد که وقتی مخلوط شوند به راحتی خرد می شوند و به قطعات کوچک تبدیل می شوند. آلبومین و گلوبولین در پلاسمای شیر حل شده و متعلق به پروتئین آب پنیر است.

شیرشتر دوکوهانه حاوی ۴۵/۴ درصد پروتئین کل شامل کازئین ۳٫۲۲ ، آلبومین ۰٫۷۱ و گلوبولین ۰٫۴۶ درصد است. شیر شتر بهتر از شیر گاو جذب می شود. به گفته برخی دانشمندان ، شیر شتر حاوی مقدار زیادی اسید آمینه است که به تشکیل سلول های خونی کمک می کند. از نظر پزشکی ، شیر شتر یک درمان ایده آل برای بیماری های قلبی است ، و همچنین به بهبود التهاب لثه کمک می کند.

شیر شتر باعث تقویت استخوان ها می شود و به ویژه برای افرادی که دچار کمبود کلسیم و اختلالات استخوانی به ویژه پوکی استخوان هستند بسیار مفید است. نوشیدن شیر شتر مشکلات جنسی مانند ناتوانی جنسی ، میل جنسی کم را حل می کند. این نوشیدنی عالی برای افرادی است که دچار سوءتغذیه هستند.

قند شیر یا لاکتوز نقش مهمی در سرکوب فرآیندهای فساد در روده دارد و به توسعه باکتری های مفید کمک می کند. محتوای آن به طور متوسط ​​۴٫۵ تا ۵ درصد است. به طور کلی ، مقدار قند موجود در شیر شتر بیشتر از گاو است. در ماه های شیردهی ، تعداد این شاخص ها اندکی تغییر می کند.

در صورت ورم مزمن معده ، درمان مسمومیت و سایر اختلالات روده شیر شتر کمک می کند تا روند التهابی غشای مخاطی را متوقف کرده و میزان اسیدیته معده را طبیعی کند. از این نظر بسیار ارزشمند است. شیر ​​تازه شتر که صبح و با معده خالی نیم ساعت قبل از غذا با مقدار ۲۰۰ میلی لیتر و همچنین ۱-۲ بار در روز مصرف می شود. برای اثر بخشی بیشتر درمان شیر شتر ، رژیم غذایی ملایم هنگام مصرف آن لازم است. همچنین اثر مقوی بر روی انسان دارد و سیستم عصبی را تقویت می کند.

مصرف منظم شیر شتر توانایی ایمنی بدن را افزایش می دهد. عملکرد اصلی سیستم ایمنی طبیعی در شیر شتر محافظت از بدن در برابر بیماری های خود ایمنی ، آلرژی ها و برخی از انواع عفونت های باکتریایی ، قارچی و ویروسی است. فقط برای حفظ ایمنی بدن می توانید هر روز شیر شتر بنوشید.

استفاده از شیر شتر در درمان سرطان و سرطان خون یک پایه علمی دارد. بنابراین ، آزمایشاتی در انستیتوی سرطان بغداد برای بررسی ترکیبات این شیر و جداسازی یک ماده فعال که بدن را از ترکیبات عامل سرطان پاک می کند ، انجام شد. واقعیت این است که شترها دارای سیستم ایمنی بسیار پیشرفته ای هستند ، آنها نه تنها با عوامل عفونی خارجی و مواد خارجی مبارزه می کنند بلکه با حمله بدن به خود نیز مبارزه می کنند. استفاده از شیر شتر برای درمان سرطان در عمل بالینی اثبات شده است.

دانشمندان در حال حاضر آزمایشات روی داروی ضد سرطان ساخته شده از شیر شتر را انجام می دهند. آزمایشات روی موش ها نشان داده است که ۱۰۰٪ در درمان سرطان خون موثر است. این دارو همچنین می تواند با موفقیت در درمان سرطان ریه ، کبد و پستان استفاده شود.

محصولات لبنی تخمیر شده از شیر شتر(دوغ شتر) نیز دارای خواص مفیدی هستند. از نظر غذایی دارای ارزش غذایی بالایی است. برای مدت طولانی ، از محصولات لبنی تخمیر شده از شیر شتر برای درمان سل و سایر بیماری هایی که بدن را تحت فشار قرار می دهند ، و ضایعات اولسراتیو دستگاه گوارش استفاده می شد.

منبع؛ http://laidoya.ru

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *