آیا شیر شتر از شیر گاو بهتر است؟

شیر شتر از شیر گاو بهتر است؟

ترکیب بهتری از ویتامین ها ، اسیدهای چرب و پروبیوتیک ها دارد که باعث می شود برای گروه هایی با نیازهای ویژه ایده آل باشد.

آیا جرات دارید آن را امتحان کنید؟

شیر شتر از ویتامین ، اسید چرب و ترکیب پروبیوتیک بهتری نسبت به شیر گاو برخوردار است ، که طبق مطالعات مختلف ، شیر را برای گروه های با نیازهای ویژه ایده آل می کند.

نکته اصلی این است که محتوای چربی کمتری دارد و درصد بیشتری نمک کل ، کلسیم و ویتامین C آزاد و همچنین مواد معدنی مانند آهن دارد.

کارشناسان خاطرنشان کردند که شیر شتر علاوه بر افزایش قابلیت هضم خاصیت کاهش قند خون را دارد. مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه مولود مامری (الجزایر) و با همکاری دانشگاه بریتانیای غربی (فرانسه) انجام شده است ، نشان داده است که شیر شتر علاوه بر داشتن چربی کم و درصد بالاتری از نمک های کل ، کلسیم ، ویتامین C و آهن نسبت به گاو – ارزش پروبیوتیک بالایی دارد ، یعنی دارای تنوع زیادی از میکروارگانیسم های زنده مفید برای سلامتی ، به عنوان مثال فلور روده است.

این تحقیق که شیر شتر از منطقه Ghardaia در صحرای الجزایر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که از ۱۵ نوع مختلف انواع میکروارگانیسم های قارچی و باکتریایی تشکیل شده است.

در میان آنها ، بسیاری از گونه های مخمر برای تخمیر استفاده می شوند و محصولات لبنی مانند کره ، پنیر و ماست ایجاد می کنند. در حال حاضر ، این شیر و فرآورده های تخمیری آن در نظرسنجی های مختلف به عنوان یک مکمل غذایی و کمک به درمان بیماری هایی مانند دیابت و همچنین برای استفاده در گروه های خطر مانند کودکان و افراد مسن در حال آزمایش است.

منبع: rosario3.com

https://www.camel-idee.com/lait-de-chamelle-meilleur-que-le-lait-de-vache/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *