فواید شگفت آور شیر شتر

سوءتغذیه یکی از بزرگترین مشکلات جهانی است که با آن روبرو هستیم. با توجه به محتوای مواد مغذی و فواید بهداشتی شیر شتر ، این توانایی جلوگیری از سوءتغذیه را دارد. مشکل سوءتغذیه با افزایش سریع جمعیت ، احتمالاً جدی تر خواهد شد. علاوه بر این ، هیچ حمایتی از پوشش گیاهی در مناطق گرم و خشک در سراسر جهان وجود ندارد. تولید غذا در چنین مناطقی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. حیوانات تنها منبع غذایی در چنین مناطقی هستند. شتر و چند حیوان دیگر نه تنها در بیابان زنده می مانند بلکه برای جمعیت انسانی نیز بسیار مفید هستند.

شتر کوهان دار در مناطق نیمه بیابانی و بیابانی در سراسر جهان یافت می شود. با این حال ، مردم جنوب عربستان اولین کسانی بودند که یک شتر کوهان دار را در حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد اهلی کردند. آنها به حیوان برای شیر و گوشت خود اتکا کردند. از شترها هنوز برای سوارکاری ، حمل بار و کار استفاده می شود. آنها همچنین پشم و چرم تولید می کنند. کمبود آب و خوراک و گرمای صحرا به طور جدی روی گاوها و سایر حیواناتی که شیر مصرفی انسان را تأمین می کنند تأثیر می گذارد.

شترها پس از پیدایش در آمریکای شمالی به سایر نقاط جهان مهاجرت کردند و سرانجام از محل مبدا خود ناپدید شدند. ما نژاد و انواع مختلفی از خانواده شتر داریم زیرا حیوان در طول تکامل، خود را با محیط های مختلف سازگار کرد. آنها به خاورمیانه و شمال آفریقا مهاجرت کردند. در فلسطین قدیم نیز بقایای شتر یافت شده است.

شتر دو کوهانه ابتدا در ترکمنستان و ایران اهلی شد. از آنجا به مناطق هم مرز با چین ، مغولستان ، جنوب سیبری و کریمه مهاجرت کرد.

صاحبان شتر برای دریافت مزایای بهداشتی شیر شتر باید اطمینان حاصل کنند که شتر به خوبی تغذیه می شود. بنابراین ، آنها به طور مداوم به دنبال مراتع و آب هستند. این افراد در یک فصل بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر راه میروند. میزان سفر قبیله به میزان خوراک و آب بستگی دارد.

شترها همچنین بخشی از میراث فرهنگی و اجتماعی قبایل هستند. شترها در ایالات متحده ، آفریقای جنوبی ، اسپانیا و ایتالیا به عنوان حیوانات که در فضای بسته نگهداری میشوند معرفی شدند. مردم جزایر قناری از شتر در کشاورزی استفاده کرده اند. بیشترین جمعیت شترهای یک کوهان در جهان در سودان است.

شترها مخصوصاً در مناطق کویری حیوانات بسیار مفیدی هستند. با این حال ، در این مقاله ، ما مزایای سلامتی شیر شتر را به عنوان شیراین حیوان در سراسر جهان استفاده می کنیم. محتوای مواد مغذی شیر شتر برای کسانی که به دلیل عدم تحمل نمی توانند شیر گاو بنوشند نیز ایده آل است.

نوشیدن شیر شتر چه فوایدی دارد؟

بسیاری از افراد عبارات  “شیر شتر برای چه چیزی مفید است” یا ” مزایای سلامتی با نوشیدن شیر شتر چیست” ، به ویژه برای کودکان مبتلا به اوتیسم ، در Google جستجو می کنند. شیر شتر به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند. استرس اکسیداتیو به دلیل عدم تعادل آنتی اکسیدان ها و رادیکال ها در بدن رخ می دهد. این عدم تعادل می تواند باعث آسیب به بافت و سلول شود. استرس اکسیداتیو بخشی از روند پیری است.

در صحرا ها شیر تازه شتر کم نیست. با این وجود شیر شتر در تمام نقاط جهان موجود است. بعضی از مزارع شتر در ایالات متحده نیز وجود دارد. طبق یک تخمین ، تقریبا ۳۰۰۰ شتر در این کشور وجود دارد. بیشتر شترها در مزارع خصوصی هستند. اگر در محله شما مزرعه شتر وجود داشته باشد می توانید شیر تازه شتر نیز دریافت کنید. با این حال وب سایت هایی مانند Desert Farms شیر شتر پاستوریزه را در ایالات متحده تهیه می کنند. مردم از فواید شیر خام شتر برای سلامتی آگاه هستند. با این وجود فروشندگان آنلاین شیر شتر پاستوریزه می فروشند. ممکن است برخی از افراد از فواید شیر پاستوریزه شتر سوال کنند.

آیا روند پاستوریزاسیون باعث کاهش مواد مغذی شیر شتر می شود؟ پاستوریزاسیون برای اطمینان از سالم بودن نوشیدن شیر انجام می شود. این فرآیند همچنین تضمین می کند که شیر کیفیت خود را از بسته بندی تا مصرف حفظ می کند. اگر بتوانید برای خرید شیر شتر کیلومترها از شهر خود به یک مزرعه شتر بروید ، می توانید از مزایای شیر شتر خام بهره مند شوید. با این حال ، شیر شتر بعد از فرآیند پاستوریزاسیون بیشتر مواد مغذی و فواید سلامتی را حفظ می کند.

مزایای شگفت انگیز شیر شتر در سلامتی

۱٫ ارزش غذایی غنی

شیر شتر بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را برای سلامت کلی فراهم می کند. ارزش غذایی شیر شتر دارای بسیاری از مزایای سلامتی است. محتوای پروتئین ، کالری و کربوهیدرات موجود در شیر شتر باعث می شود شیر شتر با شیر کامل گاو قابل مقایسه باشد. با این حال ، محتوای چربی اشباع شیر شتر کمتر است.

همچنین مزایای سلامتی به دلیل وجود  پتاسیم ، آهن ، کلسیم ، ویتامین های گروه B و ویتامین C را برای شما فراهم می کند همچنین شیر شتر اسیدهای چرب اشباع نشده ، اسید لینولئیک ، اسیدهای چرب با زنجیره طولانی و سایر چربی های سالم را تأمین می کند. اینها برای سلامت مغز و قلب شما مفید هستند.

نصف فنجان شیر شتر ۵۰ کالری ، ۳ گرم پروتئین ، ۳ گرم چربی ، ۵ گرم کربوهیدرات ، ۲۹٪ از مقدار روزانه تیامین ، ۸٪ از ارزش روز ریبوفلاوین ، ۱۶٪ از مقدار کلسیم روزانه ، ۶٪ از کالری بدن برای شما فراهم می کند. مقدار روزانه پتاسیم ، ۶٪ فسفر ارزش روز و ۵٪ ویتامین C روزانه.

۲٫ درمانی برای اختلالات طیفی اوتیسم

شیر شتر همچنین به اختلال طیف اوتیسم و ​​بهبود شرایط مغزی کمک می کند. بسیاری از والدین داستان هایی از کودکان خود را که از شرایط رفتاری رنج می برند تعریف کرده اند. آنها ادعا می کنند که نوشیدن شیر شتر باعث بهبود اوتیسم و ​​سایر شرایط رفتاری در کودکان آنها شده است. با این حال ، این حکایات نمی توانند هدف شواهد باشند.

اثرات شیر ​​شتر بر شرایط رفتاری کودکان در چندین مطالعه بررسی شده است. با این حال ، تعداد افراد کم بوده است. محققان افراد را به سه گروه تقسیم کردند. محققان نتایج حاصل از دادن شیر گاو ، شیر خام شتر و شیر شتر جوشیده را در کودکان اوتیسم مقایسه کرده اند. گروهی که به آنها شیر شتر داده شد ، پیشرفت قابل توجهی نشان داد.

۳٫ کمکی برای هضم غذا

شیر شتر جایگزینی سالم برای انواع دیگر شیر است. می توانید آن را به صورت ساده مصرف کنید و یا در چای ، قهوه ، کالاهای پخته شده ، اسموتی ها ، مک و پنیر ، سوپ و خمیر پنکیک و وافل استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که شیر شتر از مناطق مختلف ممکن است طعم های مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال ، شیر شتر آمریکایی کمی شور ، شیرین و خامه ای است.

از طرف دیگر ، شیر حاصل از شترهای خاورمیانه طعم دودی دارد. هضم شیر شتر خام و پاستوریزه هم آسان است. از آنجا که فرآوری شیر شتر می تواند چالش برانگیز باشد ، کره ، ماست ، پنیر و سایر محصولات شیر ​​شتر به طور گسترده در دسترس نیستند. از آنجا که حاوی ویتامین C است ، شیر شتر ماهیت اسیدی دارد. این امر جذب مواد مغذی روده را آسان می کند.

این شیر می تواند برای افراد مبتلا به اختلالات معده و روده بسیار مفید باشد.

۴٫ کمک به دیابت

دیابت نه تنها در ایالات متحده بلکه در سایر مناطق جهان یک مشکل بزرگ بهداشتی است. از شیر شتر می توان به عنوان دارویی بالقوه برای دیابت استفاده کرد.

طبق تحقیقاتی که در هند انجام شد ، میزان انسولین در شیر شتر برای جلوگیری و حتی درمان دیابت نوع ۱ و نوع ۲ کافی است. هند کشوری است که بیش از ۶۰ میلیون بیمار دیابتی دارد و احتمالاً این تعداد تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ میلیون نفر برسد. چین ۱۰۰۰ میلیون دیابت و ایالات متحده ۳۰ میلیون دیابت دارد. با این وجود مشخص شده است که میزان ابتلا به دیابت در پرورش دهندگان شتر در ایالت راجستان هند بسیار کم است.

شیر شتر یک ماده غذایی اصلی برای این قبایل است. طبق مرکز تحقیقات ملی شتر (NRCC) ، شیوع دیابت در برخی قبایل صفر درصد است.

۵٫ تقویت کننده ایمنی

ترکیبات موجود در شیر شتر با ارگانیسم های مختلف بیماری زا مبارزه می کنند. در زیر دو ماده اصلی در شیر شتر ذکر شده است:

    لاکتوفرین

    ایمونوگلوبولین ها

این پروتئین ها به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته می شوند.

لاکتوفرین دارای خواص زیر است:

    آنتی اکسیدان

    ضد التهاب

    ضد ویروس

    ضد قارچ

    آنتی باکتریال

از رشد ارگانیسم هایی که می توانند باعث عفونت های شدید زیر شوند جلوگیری می کند:

    C. albicans

    S. aureus

     H.pylori

    کلستریدیوم

    K. pneumoniae

    اشرشیاکلی

در یک آزمایش بالینی ، شیر شتر موش را در برابر موارد زیر محافظت می کند:

    لکوپنی

    عوارض جانبی سیکلوفسفامید

این دلیل آن است که شیر شتر دارای خواص تقویت کننده ایمنی است.

۶٫ سلامت روده را بهبود می بخشد

بهبود سلامت روده یکی از تأثیرات مختلف عملکرد شیر شتر است. این شیر منبع مهمی از مواد مغذی است که برای سلامت روده مفید است. تأثیر شیر شتر بر روی میکروبیوتای(باکتری های همزیست) روده موش ها بررسی شده است. مطالعات نشان می دهد بسیاری از فواید شیر شتر برای سلامت روده است. تجزیه و تحلیل پس از مطالعه نشان داد که Bacteroidetes و Firmicutes بیش از ۸۰٪ حضور باکتری ها هستند. فراوانترین میکروبیوتای روده عبارتند از:

    لاکتوباسیلوس

    بیفیدوباکتریوم

    رومبوتسیا

    Akkermansia

    آلوباکولوم

Akkermansia و Allobaculum مسئول ۷٫۸۵٪ و ۴۰٫۴۲٪ حضور باکتریایی بودند. شیر شتر فراوانی نسبی Desulfovibrio ، Turicibacter ، Lactobacillus و Romboutsia را در میکروبیوتای روده کاهش داد. شیر شتر وجود ارگانیسم هایی را که برای سلامت روده شما مفید هستند افزایش می دهد.

۷٫ جایگزین عالی برای افراد مبتلا به آلرژی به شیر یا عدم تحمل لاکتوز

میلیون ها آمریکایی به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند. آنها نمی توانند لاکتوز را در شیر و فرآورده های شیر هضم کنند. این یک وضعیت ناراحت کننده ای است که می تواند مدیریت شود اما درمان نمی شود.

لاکتاز آنزیمی است که لاکتوز را در بدن تجزیه می کند. بدن شما به راحتی می تواند آن را جذب کند. با این حال ، روده کوچک افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز به اندازه کافی لاکتاز تولید نمی کند. شیر شتر نسبت به شیر گاو لاکتوز کمتری دارد.

۸٫ سوپرفود برای نوزادان / شیرخواران

ترکیب شیر شتر مشابه شیر مادر است. اگر قصد تهیه شیر برای شیردهی نوزاد دارید، شیر شتر گزینه خوبی است زیرا به دلایل زیر برای کودک شما مفید است:

    برای رشد عصبی خوب است

    محتوای چربی آن کم است

    مواد معدنی و ویتامین ها را تأمین می کند

    منبع خوبی از پروتئین است

    سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

    دیابت نوع ۱ را کنترل می کند

    در مورد آلرژی شیر شتر از شیر گاو بهتر است

    از کبد در برابر آسیب محافظت می کند

    علائم اوتیسم را کاهش می دهد

۹٫ برای سلامتی کبد مفید است

فواید شیر شتر برای سلامت کبد همچنین از حمایت جامعه علمی با سایر مزایای بهداشتی برخوردار است. برای دردهای بدن ، ضعف بینایی ، انسداد ، چاقی ، مشکلات مفصلی ، هپاتیت و سایر بیماری ها بسیار مفید است.

یک پزشک مشهور آمریکایی دکتر هینکل از نتایج شیر شتر در بیماران هپاتیت راضی است. وی موارد زیادی را مشاهده کرده است که بیماران هپاتیت از مزایای شیر شتر برخوردار می شوند. این شیر می تواند یک داروی گیاهی برای اعتیاد به الکل نیز باشد.

۱۰٫ شگفت آور برای مراقبت از پوست

می توانید برای صاف کردن پوست و درمان پسوریازیس ، اگزما ، درماتیت ، آکنه و سایر بیماری های پوستی از شیر شتر استفاده کنید. مقدار زیاد اسید هیدروکسیل موجود در شیر شتر برای پوست شما عالی است.

فواید شیر شتر برای پوست بسیار زیاد است ، زیرا پوست شما را روشن و سفت می کند زیرا ویتامین C موجود در شیر باعث تولید کلاژن می شود. می توانید از آن به عنوان مرطوب کننده نیز استفاده کنید. این شیر خاصیت ضد باکتری و ضد میکروبی خود را از اسید لاکتیک بدست می آورد. سلول های مرده و میکروب های پوست را از بین می برد. شیر شتر استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد تا از آسیب سلول جلوگیری کند.

۱۱٫ ماده عالی برای تهیه وعده های غذایی سالم

شیر شتر همچنین به عنوان عنصر در طیف وسیعی از دستورالعمل ها از جمله پن کیک ، لاته ، مرغ و شیر تاگین ، بستنی ، وافل ، شکلات سفید ، سس کارامل، شکلات داغ ، شام مرغ با سس و فنجان های تخم مرغ Jalapeno استفاده می شود.

شیر شتر را از کجا بخریم

ممکن است بخواهید بعد از مطالعه همه مزایای شیر شتر بدانید که شیر شتر را از کجا بخرید. شتر در مناطق کویری بسیار رایج است. بنابراین ، می توانید شیر شتر را از یک مزرعه محلی شتر تهیه کنید. این که آیا می توانید یک مزرعه پرورش شتر محلی پیدا کنید یا نه ، این به موقعیت شما بستگی دارد.

اگر در ایالات متحده زندگی می کنید ، برخی از مزارع شتر وجود دارد که می توانید برای تهیه شیر تازه شتر به آنها مراجعه کنید. با این حال ، نمی توانید یک مزرعه شتر در حومه هر شهر بزرگ کشور پیدا کنید. در این صورت می توانید از وب سایت مزارع صحرا شیر شتر را بصورت آنلاین خریداری کرده و بخشی از تحول شیر شتر باشید. فروشگاه های آنلاین به طور معمول پودر شیر شتر را به فروش می رسانند.

نتیجه

از مدت ها پیش مزایای بهداشتی شیر شتر برای قبایل منطقه بیابانی شناخته شده بود. جامعه علمی اخیراً علاقه خود را به فواید سلامتی نوشیدن شیر شتر نشان داده است. ثابت شده است که شیر شتر از مراقبت از پوست گرفته تا سلامت کبد نوشیدنی جادویی است.

وقتی صحبت از انسان می شود ، بیشتر محققان تعداد کمی از افراد را برای آزمایشات بالینی استخدام می کنند. بسیاری از افراد داستان های خوبی در مورد استفاده از شیر شتر دارند. با این حال ، ما هنوز هم نیاز به یک مطالعه گسترده داریم.

منبع: https://camelmilk.com/camel-milk-health-benefits/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *