حمایت از سرمایه گذار برای فرآوری شیر شتر در استان خراسان جنوبی

بیرجندرسا-معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: شتر یکی از ظرفیت‌های استان است که به دلیل نبود کشتارگاه به صورت زنده از استان خارج و به استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، یزد، خراسان رضوی، سمنان و قم ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیرجندرسا به نقل از فارس، محود اشرفی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای احداث کارخانه فرآوری شیر شتر هستیم که تعدادی سرمایه‌گذار نیز مراجعه کرده و پیگیر کار‌ها هستند.

وی افزود: شیر شتر به دلیل خواصی که دارد باید به عنوان شیر خشک صادر شود، چراکه چندین برابر شیر گاو کلسیم، فسفر و آهن دارد و از همه مهم‌تر انسولینی که در شیر شتر موجود است برای درمان دیابت، هپاتیت و سل و مداوای بسیاری از امراض صعب العلاج مفید است.

 نهبندان رتبه اول شترداری در خراسان‌جنوبی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: نهبندان رتبه اول شترداری در استان را دارد و بعد از آن شهرستان‌های طبس، خوسف، بشرویه و سرایان به ترتیب پیشرو در پرورش شتر هستند.

اشرفی تصریح کرد: شتر یکی از ظرفیت‌های استان است که به دلیل نبود کشتارگاه به صورت زنده از استان خارج و به استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، یزد، خراسان رضوی، سمنان و قم ارسال می‌شود.

پتانسیل دامی بالایی در خراسان‌جنوبی وجود دارد

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر پتانسیل دامی خوبی در استان وجود دارد، تصریح کرد: توسعه شترداری ساده نیست و با توجه به کویری بودن و وضعیت استان بهترین دامی که در استان پرورش داده می‌شود شتر است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: در خراسان جنوبی پنج شهرستان طبس، خوسف، نهبندان، بشرویه و زیرکوه مرکز پرورش شتر هستند.

اشرفی عنوان داشت: خراسان‌جنوبی دومین استان کشور در جمعیت شتر است، اما متاسفانه استفاده از ظرفیت‌های این نعمت الهی مغفول مانده که همت بالایی را می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *