مزایای شیر شتر برای کودکان مبتلا به اوتیسم و چالش های عصبی / ایمنی

این مقاله در سال ۲۰۱۱ در سایت نویسنده نوشته شده است.

در مورد نویسنده:

 کارین اسمیت ، بنیانگذار کلینیک عصبی تغذیه ای سیناپس آفریقا ، یک سم شناس  بالینی است و اکنون اوتیسم را شکست می دهد! پزشکی با یکی از مهمترین محورهای خود بهینه سازی سلامتی از طریق بازیابی متابولیک بیماری های وحشتناک است. کارین اسمیت همچنین یک AIT واجد شرایط (آموزش ادغام شنیداری) -مربی مورد تایید بین المللی برای پزشکان جدید AIT است. او به بهبودی افراد ، به ویژه کودکانی که ممکن است از انواع اختلالات عصبی رنج ببرند ، کمک می کند.

خوشحالم که گزارش یک پروژه کوچک را که طی ۱۰ ماه گذشته درگیر آن بوده ام گزارش می دهم.

چندی پیش ، یک استاد بازنشست، آناتومیست که به صورت نیمه وقت تدریس می کند و در اوقات فراغت خود پرورش شتر انجام میدهد ، با من تماس گرفت.

یکی از والدین دختری مبتلا به اوتیسم ، آسیب دیده از نظر عصبی ، صرعی از کنیا ، که بسیار حساسیت داشت و با فلزات سمی مسموم شده بود، مشخصات این استاد را به من داد.

 وی پروژه معرفی شیر شتر در منطقه شمالی کنیا را آغاز کرده است. در آن زمان که او با من تماس گرفت ، من بسیار تردید داشتم زیرا فکر می کردم که همه لبنیات – صرف نظر از منبع آن- برای سیستم ایمنی بدن ، مغز و بدن کودکان در طیف اوتیسم مضر است.

دلیل شک و تردید من از سالها تحقیق در مورد اثرات مضر پپتیدهای پروتئینی ، مانند گلوتامرفین از غلات ، کازومرفین از لبنیات و گلیادینومورفین از حبوبات ، مغزها ، دانه ها ناشی می شد. سالها من کودکان را تحت رژیمهای غذایی قرار داده بودم که لبنیات را حذف می کرد و شگفت انگیزترین نتایج و بهبودها در سلامتی ، عملکرد معده ، ایمنی، عملکرد شناختی و غیره را می دیدم.

سپس این استاد بازنشسته آمد و برای من توضیح داد که فرض من بر اساس ناآگاهی است. من نمیدانستم که یک شتر مانند گاوها و سایر پستانداران در کلاس خود نشخوارکننده نیست. وی همچنین توضیح داد که شیر شتر شیرده ، حاوی کازومورفین نیست! به عنوان مثال نمی توان از شیر شتر پنیر درست کرد ، زیرا کازومورفین وجود ندارد.

اجزای مضر شیر گاو ، بز ، گوسفند ، کازومورفین ها و لاکتوز هستند – با این حال ، شیر شتر غنی از لاکتوفرین (عامل تقویت کننده سیستم ایمنی) بود و حاوی هیچ یک از پپتیدهای تخریب کننده نورون شناخته شده برای ایجاد مشکل در کودکان متبلا به  اوتیسم و سایر اختلالات عصبی نیست.

سپس من شروع به خواندن کردم – خصوصاً در مقالات تحقیقاتی  در خاورمیانه نگاه کردم تا ببینم آیا می توانم تأیید دیدگاه این استاد را پیدا کنم یا نه ، همه اینها در مقالات وجود دارد.

این استاد دانشگاه توضیح داد که چگونه شیر شتر منجمد (بله ، باید منجمد و غیر پاستوریزه شود!) برای ورود به بررسی بر روی تعدادی از کودکان اوتیسم به ایالات متحده آمریکا قاچاق می شود. نتایج فراتر از باور بود: کودکانی که به لبنیات و انواع غذاها حساسیت زیادی داشتند ، چند ساعت پس از مصرف شیر شتر آلرژی خود را از دست دادند! برخی دیگر که مشکلات رفتاری شدیدی داشتند ، در مدت زمان بسیار کوتاهی از مصرف شیر شتر آرام شدند.

شخصی مثل من ، بدون دسترسی به  شتر، با اطلاعاتی از این دست چه کاری میتواند انجام می دهد؟ من آن را جایی در یک پرونده در مغزم ذخیره می کنم که می گوید: “جالب است ، در حافظه ام نگه میدارم و اجازه می دهم تا استراحت کند.

خوب ، در آوریل ۲۰۰۸ ، من این امتیاز منحصر به فرد و عجیب را داشتم که از پنجاب هند بازدید کنم. این دیدار برای رفتن و آموزش برخی از پزشکان محلی برای نوروتراپی در هند برای آموزش شنوایی بود. با ورود به کلینیک آنها در فریدکوت ، وحشتناک ترین مناظر چشم من را ترکاند – ده ها کودک ، کودکان ناقص ، معلول ، اوتیسم ، کودکان مبتلا به سندرم ، افرادی با افت حسی (نابینا یا ناشنوا) و از همه بدتر وحشتناک ترین تغذیه را داشتند.  من با بسیاری از والدین مشورت کردم وداستان این بود که اکثریت قادر به تغذیه مناسب نبودند ، آلرژیک بودند و بسیاری از آنها دچار اسهال مزمن شده اند که بیش از ۲۰ بار در روزدفع مدفوع دارند.

در راه رسیدن به هتل کوچک محلی که از جاده ای که در آن اقامت داشتیم ، عبور کردیم و از یک جاده نسبتاً اصلی عبور کردیم – جاده به کوتکوپورا. در اینجا جایی است که پرونده مغزم با نام شیر شتر با چنان نیرویی شلیک شد که مجبور شدم خودم را از مرد سیک نشسته و روی باری از بالای گاری که کشیده می شد، دور کنم. ، بله ، شما آن را حدس زده اید! یک شتر واقعی ، زنده!

مدتها طول کشید تا مردم محلی را متقاعد کنم تا به داستان من بپردازند که استاد قدیمی دستیابی به موفقیت چشمگیر و ارزان قیمت را برای کودکان دارای مشکلات عصبی ایمنی گفته بود. من فکر می کنم در بهترین حالت یک سال طول کشید تا اینکه آنها واقعاً به آن پرداختند و به معنای واقعی کلمه اقدام کردند.

رهبر کلینیک در فریدکوت ، دکتر پریتپال سینگ ، موفق به تهیه منبع شیر شتر غیر پاستوریزه و منجمد شده است – این کار آسان نیست زیرا بیشتر شترهای پنجاب شتر کار می کنند و در دوره شیردهی نیستند. [اتفاقاً ، یک شتر ماده می تواند در طی شیردهی به اندازه ۱۰۰۰ لیتر شیر شتر تولید کند!]

به گفته وی ، نزدیکترین مزارع شتر در راجستان بود – بیش از ۱۰ ساعت با جاده فاصله داشت. در گرمای وحشتناک و عدم حمل و نقل در یخچال در پنجاب ، شیر خراب می شود و برای جمع آوری و آوردن بایستی سفر کرد، به این معنی است که کسی باید ۲۴ ساعت در روز در جاده باشد …

بنابراین دکتر پریتپال ، جوانی مبتکر که موفق به تهیه مقداری شیر شده بود هفته ای دو بار یا بیشتر به صورت یخ زده از اتوبوس تهیه میکرد. شیر شتر دو بار یا بیشتر در هفته از یک مزرعه شتر و تهیه کننده شیر در فاصله بسیار دور می رسید.

 مشکل؟ اتوبوس حدود ساعت ۳ صبح از شهر آنها ، فریدکوت عبور می کرد و او مجبور میشد مسیری را طی کند تا با اتوبوس روبرو شود.آیا این مسئله برای مرد جوانی که کارمندانش و او روزانه از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب مشغول نگهداری کودکان معلول عصبی هستند ، مشکلی داشت؟ نه ، او به راحتی کمتر خوابید ، سلامتی خود را فدا کرد و برای گرفتن شیر شتر از  اتوبوس از خواب بلند میشد.

امشب من از طریق تلفن با او صحبت کردم – او می گوید که همه بچه های که شیر شترمیخورند  واقعاً خوب هستند! این خصوصاً برای من خیلی خوشحال کننده است زیرا این کودکان همه گیاهخوار هستند و من نیاز به افزایش پروتئین دریافتی آنها داشتم. شیر شتر ورم معده آلرژیک و بسیاری از مسائل مربوط به ایمنی را بهبود می بخشد. در کودکان اوتیسم به خصوص بسیار خوب عمل می کنند و کودکان با بیست بار اسهال در روز با حرکات روده بسیار طبیعی ترمیم می شوند!

احساس می کنم که مدیون این استاد بازنشسته هستیم.

به مقاله مراجعه کنید:

شیر شتر برای آلرژی های غذایی در کودکان

در اینجا یکی از مواردی که تماس گرفتند را میگویم:

من می خواهم به شما بگویم که اولین روز مصرف دختر ۱۱ ساله ما با شیر شتر بود و ما شاهد پیشرفت های عظیم در تمام زمینه های رشد او بودیم !!!!

این چیزی است که من متوجه شدم (تقریباً بلافاصله بعد از اینکه او فقط کمی از ۱/۳ فنجان شیر خورده بود):

بسیار آرام ش

دخیلی کمتر مضطرب

تکرار برخی اقدامات (به طور معمول ۱۰-۲۰ بار در هر عمل فقط ۲-۳ بار تکرار می شود).

او با لحن و صدای پایین (بسیار عادی) صحبت کرد (معمولاً جیغ می کشد !!!!)

او بیشتر اطاعت کرد

او امروز از لباس پوشیدن و بیرون رفتن از خانه بسیار هیجان زده بود (اخیراً نمی خواست لباس بپوشد یا خانه را ترک کند)

لذت بردن از رفتن به فروشگاه (و سایر مکان های عمومی …. او بدون اجازه من بیرون نمیرفت)!

در تمام روز بسیار خوشحال بود (اما نه از نوع دیوانه وار خوشحال… )

او انگار درد باورنکردنی زانوهایش را نداشت

بدون گاز معده، بدون نفخ شکم، بدون ناراحتی شکمی

بدون تف و آبریزش آب دهان

بسیار مهربان ، بسیار دوست داشتنی

بسیاری از زندگی را چشمان او دیدم

اوسعی کرد از همه حوله های کاغذی استفاده کند اما وقتی خواستم به او را کمک کنم  گفت: “نه نه” … با شیرین ترین تایید لبخند مرا گرفت … و در واقع کمک من متوقف شد !!!!

هوس روغن (نارگیل ، کرچک ، لسیتین) کرد

امروز خیلی خوب غذا خورد … حتی بستنی یخی … و بدون درد !!! آیا شما با من شوخی میکنید!!!! این تقریباً مانند این است که او به طور غریزی می دانست که اکنون می تواند چیزهایی را بخورد که قبلاً او را بیمار کرده بود …

اجابت مزاج طبیعی داشت !!!!!!!!!!!!!!!!!

در حالی که ناخن های انگشتان دست و پایش را میگرفت (او در هنگام انجام این کار حریم خصوصی می خواست اما وقتی من او را ترک نمی کردم و او مزاحم داشت … او فقط با مهربانی به من می گفت “بیرون”).

برای مالکیت یا خودش مخرب نبود !!!!!!!!!!!!!!!!!

امروزخودش را گاز نمی گیرد !!!!!

زود خوابید !! نه مثل همیشه درساعت ۳:۰۰ بامداد. بلکه ساعت ۱۰:۰۰ شب خوابیده بود !!!!!…

… من احساس می کنم مثل اینکه می بینم دختر واقعی من در حال ظهور است … ما بسیار خوشبخت هستیم !!!!

منبع: https://carinsmit.co.za/blog/autism/benefits-of-camel%e2%80%99s-milk-for-children-with-autism-and-neuro-integrational-immunological-challenges

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *