پروژه شیر شتر در ترکیه برای افزایش تولید و مصرف

این پروژه که از سه ماه پیش در آیدین آغاز شده و هدف آن افزایش تولید و مصرف شیر شتر است.  میهمانان خارج از کشور در منطقه اینکیرلیوا قرار دارند.

مهمانانی که از خارج از کشور برای این پروژه که از سه ماه پیش به بهره برداری رسیده و با هدف افزایش تولید و مصرف شیر شتر انجام شده است ، معاینات را بر روی شترها  در مزرعه ای در منطقه اینیرلیوا انجام دادند.

این پروژه جهت  افزایش تولید ، فرآوری و مصرف شیر شتر در حوزه مدیترانه  تحت رهبری اسپانیا راه اندازی شده است و دارای حمایت از اتحادیه اروپا است.

فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، کرواسی ، ترکیه ، الجزایر و جزایر قناری در این پروژه که شامل انستیتوی بین المللی همکاری های توسعه کشاورزی است فعالیت میکنند.  پروفسور. برنارد فی ، عضو پژوهشگاه غذا و فناوری اسپانیا (IRTA) الانا دیاز و هماهنگ کننده پروژه مارتا گارون به اینیرلیووا آمدند.

این هیئت که با آیتکین کایا ، رئیس فدراسیون  کشتی شتر دیدار کرده و مزرعه شتر را مورد بررسی قرار دادند.

ذینفعان پروژه در ترکیه، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه عدنان مندرس (ADU)  پروفسور آتکان کوچ گفت: این پروژه که از اول ژوئن آغاز شده و بودجه ۲ میلیون یورو دارد ، برای ۳۶ ماه دیگر ادامه خواهد یافت.

کوچ با بیان اینکه هدف آنها گسترش تولید و مصرف شیر شتر است ، گفت: یک مزرعه شتر در آیدین ایجاد می شود.

برنارد فی اظهار داشت که در سراسر جهان تقریباً ۳۵ میلیون شتر وجود دارد ، اما این تعداد کمتر از حد انتظار است زیرا در بسیاری از کشورها هیچ آمار ثبت شده ای  وجود ندارد.

فی با تأکید بر اینکه تولید شیر شتر در جهان حدود ۳ میلیون تن است ، گفت: “در دنیا ۴۸ نژاد دیگر شتروجود دارد. ما سعی خواهیم کرد که شیر شتر را در کشورهایی که  شتر ندارند نیز رواج دهیم. این یک پروژه بسیار مفید خواهد بود.”

آیتکین کایا گفت که این پروژه به ترکیه کمک شایانی خواهد کرد و آیدین تأکید کرد که برای افزایش تولید شیر در ترکیه لازم است تعداد شترها افزایش یابد.

منبع: https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/deve-sutu-uretimi-ve-tuketimi-projeyle-artirilacak/1572259

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *