در روز جهانی شیر ، نان تست را با لیوان شیر شتر ، هرچند که به صورت مجازی ، بخورید.

اروین سینگ | خبرنگار ویژه
روز جهانی شیر در اول ژوئن امسال با یک نان تست مجازی شیر شتر جشن گرفته می شود. ائتلاف جهانی مصرف کننده شیر شتر در ۳۵ کشور جهان برای جمع آوری یک لیوان شیر مجازی شیر در تاریخ ۱ ژوئن جمع شده است. این اولین بار در دو دهه از تاریخ روز جهانی شیر است که شیر شتر با عنوان محدودیت توزیع در شرایط همه گیری کویید ۱۹ در دستور کار قرار می گیرد. این محدودیت ، دامداران شتر را در سطح جهان در معرض خطر قرار داده است.
محدودیت های تعطیلات باعث شده است که پرورش دهندگان شتر و کشاورزان برای سرپا ماندن تلاش کنند ، در حالیکه بسیاری دیگر که به شیر شتر به عنوان ماده اصلی غذایی متکی هستند ، به ویژه در کودکانی که مبتلا به اوتیسم بودند ، برای بهبودی تقلا کنند. راه آهن هند برنامه ویژه بسته بندی با نام “Setu” را در ماه مارس برای تهیه شیر شتر به کودکان اوتیسم از طریق توقف ویژه قطارهای باری در ایستگاه Falna در پالی ، راجستان اجرا کرده بود. با این تلاش شیر شتر به طور گسترده در شهرهایی مانند بمبئی ، بوبانشوار ، بنگلور ، دهلی و گورگورام تأمین شده است.
شیر شتر نه تنها یک ماده غذایی مهم برای کودکان اوتیسم است بلکه به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن نیز عمل می کند. ما شیر شتر را به کارگران خط مقدم که در حال مبارزه با همه گیری کروناویروس در منطقه هستند از جمله پلیس ارائه کرده ایم و بازخورد آن رضایت بخش بوده است ، ” Hanuwant Singh Rathore ، مدیر Lokhit Pashupalak Santhan گفت: ما در طول تعطیلات و عدم ارسال شیر شتر اقدام به خرید شیر شتر کرده ایم تا در درآمد شترداران تأثیر نداشته باشد.
من طی دو ماه گذشته چند بار شیر شتر مصرف کرده ام و این برای سلامتی مفید است. نسل جوان نسبت به مصرف آن کمی احتیاط دارد. Girdhar Singh Bhati ، ایستگاه پلیس SHO صدری گفت: “نیاز است که فواید مفید آن باید به مردم گفته شود.”
به گفته کارشناسان ، شیر شتر ضد التهاب ، ضد میکروب است و پروتئین های محافظی خوبی دارد. این ماده غذایی بسیار مغذی است و افرادی که تحمل لاکتوز ندارند می توانند آن را مصرف کنند. عربستان سعودی بزرگترین بازار در جهان برای شیر شتر با ظرفیت ۳۳ لیتر در هر سال باری هر نفر است. در حالی است که انتظار می رود مصرف آن در آمریکای شمالی به سرعت در حال رشد باشد زیرا دیابتی ها برای کنترل بهتر قند به شیر شتر در حال روی آوردن هستند. واقعیت این است که ۷۰ درصد شیر شیر در به صورت محلی مصرف می شود و هرگز به بازار نمی رسد.
پیش بینی می شود که بازار جهانی شیر شتر بیش از ده درصد در دهه آینده رشد خواهد کرد. “طبق گفته دکتر برنارد فی رئیس انجمن بین المللی تحقیقات و توسعه شتر (ISOCARD).: عشایر گله دار شتر مانند رباری و رایکا در راجستان به طور سنتی قرنها است که شترپرورش داده اند. شترها قرن ها نیروی اصلی حمل و نقل در مسافت های طولانی بوده اند و فرهنگ های بسیاری در اطراف آن شکل گرفته است. با کاهش اهمیت و اقتصادی بودن پرورش شتر ، فرهنگ هایی که در اطراف این حیوان پرورش یافته اند نیز در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.
“دکتر ایلسه کوهلر-رولفسون ، هماهنگ کننده پروژه اتحادیه شترداران میگوید: روز جهانی شیر فرصتی عالی برای برجسته کردن فواید شیر شتر به عنوان یک غذای سالم است. حمایت از کشاورزی غیر متمرکز فرصتی عالی برای کاهش فقر و تأمین امنیت غذایی بهتر در برخی از فقیرترین مناطق جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *