سند توسعه پرورش شتر سیستان و بلوچستان تدوین شد

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سند توسعه پرورش شتر استان با توجه به ظرفیت بالای منطقه در این بخش، تدوین شد.

 camel-bir1

رضا نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سند با هدف استفاده مطلوب و مفید از ظرفیت های موجود سیستان و بلوچستان در زمینه تولیدات شتر و ساماندهی پرورش شتر شیری و تولید شیر آن به عنوان یک محصول ارگانیک و هدایت بخشی از شترهای جوان به واحدهای پرواربندی برای پروار و تامین بخشی از گوشت قرمز مورد نیاز بازار تدوین شده است.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح 355 جایگاه بهداشتی سنتی با ظرفیت هر واحد 19 نفر شتر و 10 مرکز جمع آوری شیر در مناطق مستعد پرورش در سیستان و بلوچستان ساخته خواهد شد.
وی تصریح کرد: 310 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هم اینک 72 هزار نفر شتر در استان وجود دارد که بیش از 50 درصد شتر کشور را شامل می شود.
نجفی افزود: شهرستان های ایرانشهر، دلگان، زاهدان و چابهار بیشترین جمعیت شتر سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده اند.

1 دیدگاه برای «سند توسعه پرورش شتر سیستان و بلوچستان تدوین شد»

  • 6 خرداد 1396 در t 1:32 ب.ظ
    Permalink

    با سلام
    در اصفهان یک منطقه هست که میتواند برای پرورش شتر مورد استفاده قرار گیرد. قبلا توسط افرادی پیشنهاد شده بود و امکان سنجی شده ولی بدلیل عدم اعتماد این کار راه اندازی نشد. چنانچه امکان سرمایه گذاری وجود دارد با من تماس بگیرید

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *