به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛  مصطفی شاه حسینی گفت:این پروژه با هدف اقتصادی کردن تولیدات شتر (افزایش گوشت و شیر) افزایش راندمان ابستنی،کاهش فاصله زایش و هزینه های تولیدبا استفاده ازامکانات ایستگاه توسط  استاد برجسته دانشگاه تهران علاوه برگله های  مردمی استان، در استان خراسان  شمالی نیز اجرا شد .

وی افزود: در این پروژه گله های منتخب شتر یک کوهانه ده نفر در سمنان ،ده نفر در شاهرود و 25 نفر دراسفراین استان خراسان شمالی  با اسپرم تازه شتر دو کوهانه  برای اولین بار  در کشور  تلقیح  شدند.

شاه حسینی بیان کرد:در این راستا و باهدف آشنایی شترداران با مزایای آمیخته گری و تلقیح  مصنوعی در آغاز فصل تولید مثل شترها سه دوره کلاس آموزشی در سمنان ،دامغان  و شاهرود برگزار شد .

  وی گفت:پیش بینی  می شود نتایج حاصل از این آمیخته گری تا 20 درصد افزایش وزن  نسبت به  شتر یک کوهانه باشد که  افزایش درآمد شتر داران را به دنبال خواهد داشت.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان همچنین از عملیات انتقال جنین شتر دو کوهانه،تلقیح  مصنوعی شتر، انجماد اسپرم شتر و دیگر فعالیت های مرتبط در40 نفر از شتر ایستگاه  پرورش و اصلاح  نژاد  شتر طرود  در ادامه اجرای پروژه  بانک ژن نیز  خبر داد.

 یادآوری می شود: در استان 13 هزار و 300 نفر شتر وجود دارد که قریب 100 نفر در ایستگاه  پرورش و اصلاح نژآد  شتر  طرود  وجود دارد .