دارويى به نام شير شتر

kid

تأثيرات شگفت انگيز و خواص درمانى شير شتر آنچنان قوى و آشکار است که در برخى کشورها انواع کلينيک هاى تخصصي براى درمان انواع بيماريها با شير شتر تأسيس شده است .

معاون سلامت دامپزشکي استان در باره خواص درماني شير شتر مي گويد: شير شتر براى درمان بيماريهاى کبد و کم خونى و سل و بيماريهاى هنگام پيرى و شکنندگى استخوانها و نرمى استخوان در کودکان و براى درمان سرماخوردگى، تب و آنفلوآنزا و همچنين درمان هپاتيت ب مفيد است.

دکتر «محمد اصغرزاده» مي افزايد: شير شتر همچنين در درمان بيماريهاى تنفسى از جمله سل و آسم و بيماريهاى معده و روده بزرگ و اختلالات گوارشى و کاهش قند و فشار خون و تنظيم ضربان قلب و تنفس و گرمازدگى مفيد مى باشد.

به گفته وي با توجه به تحقيقاتى که چندي پيش درباره مصرف شير شتر براى مادران باردار انجام داده اند متوجه شدند که مصرف شير شتر براى نوزاد و مادر مفيد و در سلامتى آنها موثر است. علاوه بر اين به صورت خام و به صورت محصولات تخميري براي درمان زخم معده، بي نظمي هاي بدن، اسهال، يبوست، زخم ها و حتي براي افزايش قدرت باروري تخمدان هم به کار رفته است.همچنين درمان بيماري هاي سخت معده اي هم با استفاده از شير شتر گزارش شده است.

معاون سلامت دامپزشکي استان مي افزايد:ويتامين هاي B1، B2، اسيد فوليک و اسيد پانتوتنيک در شير شتر پايين و محتواي B6 و B12 شير شتر مشابه مقادير موجود در شير گاو مي باشد، اما نسبت به شير انسان بالاتر است.

شير شتر، نياسين و ويتامين C بيشتري نسبت به شير گاو دارد ،استفاده از شير شتر 70 تا 80 درصد از ويتامين ها و پروتئين هاى مورد نياز بدن را تأمين مي کند.

دکتر «محمد اصغرزاده»به برخى پژوهش ها و بررسى ها اشاره مي کند و مي گويد: بر اين اساس چربى ها و مواد موجود در شير شتر نسبت به ساير شيرها راحت تر و سريعتر هضم و جذب مى شود.

علاوه بر اين پروتئينى در شير شتر کشف شده است که عملکرد آن همانند انسولين مى باشد و در درمان بيمارى ديابت بسيار مفيد و کارساز است.

پروتئين هاي شير شتر اسيدهاي آمينه ضروري براي انسان را به ميزان رضايت بخش و حتي بالاتر از ميزان تعيين شده تأمين مي کنند.

وي با بيان اين مطلب مي افزايد :شير شتر مي تواند حداقل پروتئين هاي ضروري روزانه انسان به خصوص اسيدهاي آمينه را تأمين کند، چون نيازهاي انسان در محيط هاي گرم و خشک بر پايه کالري کمتري است و پروتئين و آب نقش مهمي دارند، مقادير کمي شير شتر مي تواند نياز انسان را در اين مناطق تامين کند.

به گفته وي شير شتر آنچنان منبع سرشارى از ماده معدنى به نام آهن است که برخى معتقدند مصرف مناسب و مداوم آن انسان را از هر نوع شيرى بى نياز مى کند حتى نوزادان را از شير مادر!!!.

ويژگى هاى منحصر به فرد شير شتر

وي در ادامه به نکته بسيار عجيب و جالبي درباره شير شتر اشاره مي کند و مي گويد: اين ماده گرانبها قادر است بدون استفاده از لوازم امروزى کيفيت خود را در دماى 4 درجه سانتيگراد به مدت 12 روز و در دماى معمولى اتاق به مدت  48 ساعت و حتى بيشتر حفظ کند؛ علاوه بر اين تحقيقات نشان مي دهد که شير شتر به دليل وجود برخى مواد از جمله انواع پروتئين ها مانند پروتئين کازئين؛ در برابر سموم، باکتري ها، قارچ ها، و بسيارى از خطرات احتمالى آنها بويژه براى نوزادان مقاوم است و سبب مصونيت در برابر آنها مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *