افتتاح واحد دامپزشکی در زهکلوت/ آغاز واکسیناسیون آنتروتوکسمی شتر در جنوب کرمان

camel004با حضور مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان فاز رایگان واکسیناسیون علیه بیماری آنتروتوکسمی شتر در منطقه آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل دامپزشکی، معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان منطقه جنوب کرمان و همچنین شترداران بخش زهکلوت عملیات رایگان واکسیناسیون علیه بیماری آنتروتوکسمی شتر و مبارزه با نوعی انگل خارجی در شتر آغاز شد.

علی احمدی مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان در جمع شترداران بخش زهکلوت اظهار داشت: در سال‌جاری در راستای افزایش سطح ایمنی دام سبک و سنگین منطقه جنوب کرمان اقدام به واکسیناسیون‌های مختلفی کردیم.

وی با اشاره به اینکه در دام سنگین برای نخستین‌بار در بحث مبارزه با بیماری تب برفکی به جای دو فاز، سه فاز عملیاتی اجرا شده است، بیان داشت: بر همین اساس در راستای افزایش ایمنی در جمعیت شتر منطقه جنوب کرمان اقدام به واکسیناسیون رایگان علیه بیماری آنتروتوکسمی کرده‌ایم.

احمدی تصریح کرد: خطری که سلامت دام منطقه زهکلوت را تهدید می‌کند، دام قاچاق است که امیدواریم دامداران از ورود این نوع دام به گله خود جلوگیری کنند و نسبت به این مسئله حساسیت لازم را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: از دیگر اقدامات دامپزشکی در زمینه ارتقاء ایمنی جمعیت شتر منطقه مبارزه با انگل‌های خارجی در این حیوان است و در روزهای آینده نیز در راستای افزایش کمی و کیفی خدمات دامپزشکی در بخش زهکلوت اقدام به افتتاح واحد دامپزشکی زهکلوت می‌کنیم.

احمدی عنوان کرد: لازم است که دامداران این منطقه برای دریافت خدمات بهتر با کارکنان دامپزشکی واحد زهکلوت همکاری لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *