واکسیناسیون و سم پاشی رایگان جمعیت شتر منطقه جنوب کرمان

camel01
یپش از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی دامپزشکی جنوب کرمان که با شرکت اعضاء آن برگزار شد، مقرر گردید به مناسبت دهه فجر و بنا به نیاز منطقه و شرایط آن در این فصل، واکسیناسیون و سمپاشی جمعیت شتر منطقه بصورت رایگان صورت گیرد.
در این جلسه دکتر احمدی مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: انجام این واکسیناسیون و سمپاشی توسط بخش دولتی اجرا خواهد شد.
وی افزود: این عملیات مشمول جمعیت شتر موجود در منطقه و بصورت رایگان و به مناسبت دهه فجر خواهد بود.
احمدی تصریح کرد: در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات مبارزه با بیماری لمپی اسکین هستیم که با مهیا شدن شرایط و تجهیزات، کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.
در این جلسه دکتر مشایخی معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: در دهه فجر علاوه بر انجام واکسیناسیون و سمپاشی شتر موجود در منطقه فعالیتهای ترویجی در خصوص آگاهی بخشی شترداران و دامداران خواهیم داشت.
مشایخی خاطرنشان کرد: در حال تدوین طرحی برای حضور دامپزشکان و اکیپهای دامپزشکی برای انجام کار درمانی رایگان در ایام دهه فجر هستیم که بزودی مکانها و روزهای آن مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.
معاونت سلامت دامپزشکی جنوب کرمان عنوان نمود: از دیگر طرحهای دامپزشکی جنوب کرمان در ایام دهه فجر افتتاح واحد دامپزشکی ساردوئیه واقع در شهرستان جیرفت و واحد زهکلوت واقع در شهرستان رودبار جنوب است.
وی به دامداران توصیه کرد: آموزشهای و توصیه های کارشناسان دامپزشکی را جدی گرفته و به آنها عمل نمائید تا در گله های دامی خود دچار مشکل نشوید.
منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *