مرکز نگهداری و پرورش شتر در ارومیه دایر شد

DSC_0477-300x209

طی ماههای اخیر یک مرکز نگهداری  شتر در یکی از مناطق حاشیه ای شهر ارومیه کار خود را آغاز کرده و به پرورش این حیوان نایاب در ارومیه می پردازد .

به گزارش ذوالفقار ، در ماههای اخیر یک مرکز نگهداری و پرورش شتر در منطقه  جارچی لو ارومیه و اطراف شهرک صنعتی این شهر ، فعالیت خود را  آغاز نموده که تعجب شهروندان و ساکنان این منطقه را برانگیخته است .

این مرکز که پیش از این به نگهداری ، پرورش و خرید و فروش اسب مشغول بود ، طی ماههای اخیر با خرید ۱۰ نفر شتر در کنار اسب ها ، اولین مرکز نگهداری شتر در ارومیه و بلکه استان آذربایجان غربی لقب گرفته است . ( تصویر فوق ، نمایی از چراگاه این حیوان در منطقه جارچی لو ارومیه ، نرسیده به شهرک صنعتی را نشان می دهد )

در حالی که شتر در میان اهالی منطقه آذربایجان و بخصوص شهر ارومیه هیچ کاربرد و استفاده ای ندارد و مردم این منطقه به خوردن گوشت و یا شیر شتر عادت ندارند ، دایر نمودن مرکز نگهداری این حیوان در ارومیه تعجب مردم منطقه را برانگیخته است . از سوی دیگر کشاورزان منطقه نیز برای حمل بار ، معمولاً از اسب یا قاطر بهره می برند و تا کنون مشاهده نشده است که در این منطقه  از شتر برای حمل بار یا مسافر استفاده نمایند .

مالک این مرکز در همین ارتباط در گفتگو با ذوالفقار اظهار داشت : در سالهای اخیر با توجه به پخش برنامه های مختلف از رسانه ملی و همچنین تبلیغات گسترده ، گرایش مردم به طب سنتی و داروهای طبیعی و غیر شیمیایی رشد چشمگیری داشته است ، بر همین اساس به دنبال مراجعات متعدد مردم به مراکز نگهداری حیوانات از جمله مرکز ما برای تهیه فرآورده های مربوط به حیوان شتر ، تصمیم گرفتیم تعدادی از این حیوان خریداری کنیم .

وی افزود : شیر ، گوشت ، مو و حتی فضله  شتر عمدتاً خاصیت درمانی و یا کاربرد کشاورزی دارند و پیش از این بیماران مختلف برای تهیه این فرآورده ها مجبور بودند با طی  مسافت های طولانی  به شهرهای جنوبی و گرمسیر کشورمان سفر کنند اما اکنون می توانند از شهر و استان خودمان این فرآورده ها را تهیه نمایند .

وی ادامه داد : فعلاً تعداد ۱۰ نفر شتر  از نزادهای اصیل و مرغوب از مناطق جنوبی کشور خریداری کرده ایم و در صورتی که مورد استقبال مردم و هم استانی ها واقع شود ، تعداد دیگری نیز خریداری خواهد شد .

منبع: ذوالفقار

4 دیدگاه برای «مرکز نگهداری و پرورش شتر در ارومیه دایر شد»

  • 30 مرداد 1396 در t 1:46 ب.ظ
    Permalink

    سلام.ببخشید شما گوشت شتر هم میفروشبد.از کجا میتونم گوشت تازه ی شتر در ارومیه خریداری کنم؟

    پاسخ دادن
  • 24 اسفند 1396 در t 7:23 ب.ظ
    Permalink

    سلام. روز بخیر
    اگه ممکنه مراکز فروش دوغ شتر پاستوریزه در ارومیه رو بفرمایید

    پاسخ دادن
    • 24 اردیبهشت 1397 در t 6:21 ق.ظ
      Permalink

      سلام، برای تهیه شیر و دوغ شتر بایستی به شترداران آن منطقه مراجعه کنید. من فقط آقای خلیل زاده را میشناسم که شماره ایشان 09143135348 میباشد.

      پاسخ دادن
  • 22 دی 1397 در t 11:23 ق.ظ
    Permalink

    سلام بنده اهل نقده هستم چند ماه میشه دنبال شیر شتر پاستوریزه میگردم.لطفا راهنمایی کنید از کجا خرید کنیم.اینم شمارم ۰۹۳۷۵۰۰۸۵۳۸

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *