ممنوعیت «جابجایی شتر» در کشور لغو شد

وزارت بهداشت کشورمان طی ماههای گذشته تدابیر مناسبی برای مقابله با کرونا به کار گرفت و با کمک سازمان دامپزشکی و مسئولان استانی، کانونهای بروز این بیماری مشخص و قرنطینه شدند.

به گزارش سایت صبحانه، در اواخر فصل بهار و اوایل فصل تابستان سال جاری، بیماری کرونا در برخی مناطق کشورمان شیوع پیدا کرد. کرونا نوعی بیماری ویروسی است که مشترک بین انسان و شتر بوده و در صورت ارتباط مستقیم با شتر به انسان منتقل می‌ شود.
علائم این بیماری در شتر به صورت تب و آبریزش بروز می ‌کند که باید در مواجه شدن با این شرایط شتر را قرنطینه کرد و در خصوص انسانها نیز وزارت بهداشت کشورمان تدابیر مناسبی را به کار گرفت و با کمک سازمان دامپزشکی و مسئولان استانی، کانونهای بروز این بیماری مشخص و قرنطینه شدند.
یکی از اقدامات مهم در این زمینه، محدودیت تردد و جابجایی شتر از کانونهای بروز این بیماری به دیگر مناطق کشور بود تا زمانی که این التهاب ویروسی در کشور فروکش کند و خوشبختانه تدابیر به کار گرفته، پاسخ خوبی داد.

 

بر این اساس و با رفع مشکلات به وجود آمده، سازمان دامپزشکی رسما این محدودیت جابجایی را لغو کرده است. طبق این بخشنامه که به امضای معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی رسیده و نسخه ای از آن در اختیار صبحانه است، تاکید شده است که باید نمونه برداری های مربوط به آزمایشات بیماری کرونا حتما انجام شود و صدور گواهی حمل شتر از مبدا استانهایی چون سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به مقصد کشتارگاه بلامانع است.

به نقل از صبحانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *