آیا شیر شتر پدیده بزرگ بعدی است؟

نویسنده: جین د گراف @janedegraaff

من تنوع و جایگزینی را دوست دارم. من با انواع شیرهای سویا ، آجیل و غلات آشنا هستم – شیر بادام زمینی طعم فعلی ماه (با پسته نه چندان زیاد) به دلیل یک عامل غیر معمول خوب است. من به شیرهای جو دوسر و برنج اعتقاد زیادی دارم (مخصوصاً وقتی از آنها برای تهیه فرنی یا پودینگ برنج استفاده می کنید). برای همه چیز جایی هست

شیر شتر چیزی نیست که قبلا امتحان کرده بودم. شیر گاو خام ، بله. شیر بز ، بله شیر بوفالو ، بله و موزارلا عالی ایجاد می کند ، در حالی که شیر گوسفند پنیر فتا عالی می سازد.

اما شیر شتر؟ نه هنوز. درست آنجایی که اسب ، گوزن شمالی و زرافه وجود دارد ، زیرا شیرهایی که من به آسانی در اینجا در استرالیا پیدا نکردم. من به برگر شتر برخورد کرده ام ، اما نه به شیر شتر.
شیر شتر به عنوان غذای فوق العاده جدید معرفی می شود و من کنجکاو بودم ببینم طعم آن چگونه است. شرکت Good Earth Dairy مغز پشت شیر ​​شتر استرالیایی است و آنها امیدوارند محصولی باشد که مورد توجه عموم قرار گیرد.

یکی از ادعاهای کلیدی این است که هضم شیر شتر خالص آسان است. طعم آن شبیه شیر گاو است اما آلرژن های کمتری دارد ، لاکتوز کمتری دارد و تاثیرات محیطی کمتری دارد. اما تا به حال تولید آن گران بوده است (من نمی توانم تصور کنم پرورش شتر آسان و ارزان باشد).

استرالیا قدمتی نزدیک به ۲۰۰ سال با شتر دارد. آنها در ابتدا به منظور کمک به باز کردن منطقه Aussie معرفی شدند. به گفته Good Earth Dairy ، امروزه استرالیا محل زندگی بزرگترین جمعیت شترهای وحشی در جهان است و انزوای آنها باعث شده است که سالم ترین گله روی کره زمین نیز باشد. در نتیجه ، شیر آنها شیر شتر برتر تلقی می شود و از آن به عنوان یک غذای فوق العاده یاد می شود.
این وب سایت می گوید: “شیر شتر سرشار از کلسیم ، منیزیم ، روی ، آهن است و دارای سه برابر بیشتر ویتامین C 1 و ۲ ، و چربی اشباع شده آن نصف شیر گاو است.”

فواید دیگر هنوز در حال تحقیق است ، اما آنها بر سلامت دستگاه گوارش و درمان بیماریهای خود ایمنی متمرکز هستند.

با وجود فراوانی شتر در استرالیا ، گوشت و شیر شتر بیشتر به عنوان یک ماده غذایی غریب باقی مانده است ، اما Good Earth Dairy امیدوار است که این امر را در قسمت شیر ​​تغییر دهد. شاید دفعه بعد که بر روی غلات خود شیر می ریزید به این موضوع فکر کنید.

در حال حاضر ، شیر شتر خالص استرالیایی از طریق انبارهای موجود در استرالیای غربی در دسترس است و این شرکت در حال حاضر برای تأمین سرمایه خود با ایجاد تأسیسات تولید لبنیات و پودر شتر با ۵۰۰۰ نفر شتر تأمین مالی می کند.

آزمایش طعم شیر شتر

طعم آن چگونه است؟ در ابتدا ، این یک شیر بسیار سفید است

بعد از یک تکان خوب آن را باز کردم و بو کشیدم. عطر خوبی نبود و بوی قابل ملاحظه ای شبیه شیر بز می داد. کمی قوی تر از شیر گاو ، اما نه به وضوح حیوانی مانند بز.

یک جرعه شیر آنچه را که انتظار داشتم تأیید کرد. طعم شیر کمی شیرین همراه با طعم شور و طعم تقریباً کمی آب گوشت استخوان. بسیار دلپذیر است ، به شرطی که بدانید شما شیر گاو نمی نوشید و آماده هستید تا کمی متفاوت باشد. خامه ای است و نوشیدن آن آسان است. اما اگر انتظار معمول خود را داشتید ، ممکن است دچار شوک شوید.

من سعی کردم کمی آن را گرم کنم تا ببینم تفاوت در آنجا چیست و متوجه شدم که نت های شور و خوش طعم را همراه با لبه کمی آبگوشت بیرون می آورد.

آنچه من خواهم گفت این است که وقتی Milo را اضافه کردم – زیرا این همیشه معیار خوبی در خانه من است – ترکیبی را ایجاد کرد که برای من مناسب نبود. به نظر من ، افزودن چوک مالت به طبیعت خوش طعم شیر شتر کمک نکرد ، اما این نباید بر اساس آن قضاوت کنید.

من به عنوان یک نوشیدنی و جایگزین شیر به خودی خود ، از آن به دلیل احساس عالی و بافت خامه ای آن لذت بردم. اما شما باید بدانید که در چه چیزی هستید و می دانید که این شیر گاو نیست ، به همان ترتیب شیر سویا و شیر بادام شیر گاو نیستند ، اما خوشمزه هستند و هر کدام مزایای خود را دارند.

وقتی با آن روبرو شدید ، من به شما جرات می دهمم که آن را امتحان کنید. شاید فقط دوستش داشته باشید.

منبع: https://kitchen.nine.com.au/latest/what-does-camel-milk-taste-like/22203073-f191-455b-b637-ba3002c323c8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *