تقاضا برای شکلات ها ، صابون ها ، کرم های پوستی تهیه شده از شیر شتر در هند در حال افزایش است

در حاشیه کویر هند ، لاکشمان رایکا چای را با شیر تازه یکی از شترهای خود می جوشاند و دم کرده گله قبیله ای خود را که به مدت چند نسل مصرف کرده است ، به آرامی تکان می دهد.

دورتر در سوپرمارکتهای شهر تقاضای شکلات ، صابون و کرمهای پوستی تهیه شده از این نوع شیرها در حال افزایش است – مزیتی برای عشایری مانند رایکا و شترهای سریع ناپدید شده هند.

هنگامی که “کشتی های صحرا” لقب گرفته و برای زندگی در غرب خشک هند ضروری است ، تعداد غالباً شترها به دلیل غصب تکنولوژی های پیشرفته ، غالباً کاهش یافته است.

جاده ها اکنون در اعماق کویر بریده شده اند و روزهای مسافرت همان شتر را قطع می کنند ، در حالی که مکانیزاسیون روزافزون کشاورزی باعث می شود حیوانات به طور فزاینده ای در مزارع ضروری نباشند.

روزهای رایکا و اقوامش که کاروان های بزرگ عظیم را به راه می اندازند – صدها شتر به طول می کشند – بر روی ماسه های مسافر ، بار و انبارهای آب گرانبها گذشته است.

“چندی پیش ، سلسله مراتب روستاها در جوامع ما با توجه به تعداد گله های هر خانواده تعیین می شد. با ابراز ناراحتی Raika ، وقتی که او لوله ای دود می کرد و چای خود را در حومه رانی ، یک دهکده دورافتاده در ایالت راجستان ، می نوشید.

وی افزود: “این روزها ، دقیقاً مانند پیرمردها ، هیچ کسی به آنها علاقه مند نیست.”

رایکا در سال گذشته بیش از نصف گله خود را داشته است. وی گفت که قادر به تأمین هزینه های خود نبودند ، و بسیاری از آنها با قیمت پایین در زیرزمین به اقوام داده شدند.

فروش در نمایشگاه های معروف شتر راجستان نیز بسیار کم بوده است ، جایی که گله داران با عمامه های قرمز در شهرهایی مانند پوشکار و بیکانر با ده ها هزار جانور برای تجارت تجمع می کنند.

مرکز تحقیقات ملی شتر ، یک م institutionسسه دولتی در Bikaner ، می گوید جمعیت شتر هند در طی چند سال حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

NV پاتیل ، مدیر مرکز ، به AFP در این شهر گفت که “در واقع وضعیت نگران کننده است” ، در ۵۰۰ کیلومتری (۳۱۰ مایل) جنوب غربی دهلی نو پایتخت هند.

نجات اقتصادی

محققان امیدوارند با همکاری گله داران با نیاز به شیر تازه برای تولید محصولات بوتیک ساخته شده از شیر شامل شکلات ها ، پنیرها ، بستنی ها و کرم های پوستی ، این کاهش را متوقف کنند.

حتی از استخوانهای نجات یافته از شترهای مرده نیز استفاده می شود – آنها به گردشگران و سوغاتی های گردشگران تبدیل می شوند.

برخی توسط شیر شتر به عنوان جدیدترین غذای فوق العاده با سوپرمارکت های ایالات متحده و انگلیس و همچنین خرده فروشان آنلاین مانند آمازون معرفی می شوند که به دنبال افزایش علاقه مشتری هستند.

هیتش راثی ، یکی از سرمایه گذاران اولیه بازار ، گفت که تجارت سه ساله وی ماهیانه حداکثر ۷۰۰۰ لیتر شیر شتر خریداری می کند.

“این بازار و تقاضا برای شیر شتر و محصولات مرتبط قطعاً در حال رشد است. اما ایجاد یک آگاهی در مورد این محصولات و در عین حال بازاریابی خط کالاهای ما یک چالش است. “

شیر شتر می تواند یک فروش سخت در کشوری با اکثریت هندو باشد که گاوها به عنوان چهره های مادر پرستش می شوند و شیر آنها با غذا و ایمان ارتباط دارد.

این محصول همچنین دارای طعم چربی و طعم شورتری است – چیزی که می تواند چالشی در هند باشد ، جایی که مردم به طعم گزینه های سنتی لبنیات عادت کرده اند.

اما نشانه های مثبتی وجود دارد.

آمول ، یکی از بزرگترین شرکتهای لبنی هند که طلسم آن یک گنجینه ملی است ، از ژانویه شروع به فروش شیر شتر بطری شده برای سوپرمارکتهای شهری در گجرات کرده و مزایای سلامتی آن را متعالی می شمارد. در حال حاضر یک خط شکلات بوتیک به فروش می رساند که شامل انواع شیر شتر است.

مشاغل می گویند ، اطمینان از تأمین و کنترل کیفیت چالش هایی در هنگام برخورد با افراد قبیله ای نیمه عشایر و یک صنعت جدید و در حال ظهور است.

اما PK Sawal ، یک مقام ارشد در مرکز تحقیقات شتر متعلق به دولت ، اصرار داشت که آینده ای مناسب برای این بخش وجود دارد.

وی گفت: “این جوامع سنتی انگیزه اقتصادی برای نگهداری گله های خود خواهند داشت ، زیرا تقاضا برای شیر و سایر محصولات شتر افزایش یافته و بخش بالغ می شود.”

راکش پسر رایکا ، قبیله نسل نهم شتر ، مشغول جمع آوری و فروش شیر از گله خانواده بوده و ضمن زنده نگه داشتن سنت ها ، سود کوچکی به دست آورده است.

راکش با اشاره به پدرش که در همان نزدیک نشسته بود و از آفتاب بیابان لذت می برد ، گفت: “اگر او نبود ، ما قبلاً گله را فروخته بودیم.”

وی توضیح داد: “ما واقعاً امیدواریم که این بازار شیر شتر رونق بگیرد. این برای جوامعی مانند انجمن ما واقعاً مفید خواهد بود. ”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *