دو مقاله در مورد شیر شتر و اوتیسم توسط مادر اوتیسم


هارشیتا ماهاجان (Harshita Mahajan) مادر ساهیل ماهاجان که اکنون ۲۰ ساله است. هارشیتا یک بانکدار و متخصص MBA است که به مدت ۱۰ سال در بخش امور مالی کار کرده است. هنگامی که اختلال اوتیسم سهیل در سال ۲۰۰۰  تشخیص داده شد ،هر چند که او در مسیر پیشرفت شغلی فوق العاده ای بود ولی از کار خود در بانک HDFC استعفا داد و تمام وقت خود را به تحقیق و اجرای روش های درمانی برای کمک به سهیل اختصاص داد. این سایت برخی از تجربیات بسیاری از معالجات انجام شده با ساهیل ، تحقیقات مداوم در مورد برنامه ها / پروتکل هایی را که به کودکان با نیازهای ویژه کمک می کند و ساحیل برای ادامه آرزوهایش برای رفتن به دانشگاه ، استقلال و روزنامه نگاری ، مستند کرده است.

این مقاله در سال ۲۰۱۱ یعنی نه سال پیش نوشته شده است.

۵ روز مصرف شیر شتر

۲۲ جولای ۲۰۱۱ – ۳۱ تیرماه ۱۳۹۰

به نظر می رسید شیر شتر یکی دیگر از روش های درمانی غیر محتمل یا غیر جذابی است که پدر و مادری مثل من که  “وسواس فکری” یا “مغز وسواسی” یا “آجیل” دارد درگیر آن می شوند. یا حتی شوهرم وقتی که من از او خواستم ۲ لیتر شیر شتر را در یک سفر کاری در دبی تهیه کند.

با این حال پس از انجام یک آزمایش ۵ روزه ، احساس کردم قطعاً ارزش نوشتن یک به روزرسانی در مورد نتایج مشاهده شده و تحقیقات موجود در این زمینه را دارم.

در مورد خواص این ماده و همچنین برخی از سازمانهای معتبر دولتی که در این زمینه کار می کنند ، تحقیقات کمی انجام شده است. (۱)

چرا موثر است؟ من در زیر عصاره ای از مقاله پروفسور R Yagil آورده ام که بسیاری از خصوصیات منحصر به فرد آن را که باعث “بهبود” می شود پوشش می دهد

“تحقیقات در مورد شیر شتر یک کوهانه با جزئیات بیشتری نسبت به شتر دو کوهانه انجام شده است (Yagil & van Creveld، ۲۰۰۰). شیر شتر یک کوهانه سفید خالص است زیرا چربی ها به خوبی در شیر همگن می شوند. چربی شیرکم است  -2٪  چربی دارد (Yagil، ۱۹۸۵) و چربی ها عمدتا از PUFA  (longchained poly unsaturated fatty acids)تشکیل شده اند – اسیدهای چرب اشباع نشده با زنجیره بلند (Abu-Lehiya، ۱۹۸۷). PH آن نسبتاً کم است (Yagil و همکاران ، ۱۹۸۴) احتمالاً ناشی از غلظت بالای اسید اسکوربیک – ویتامین C است (Yagil، ۱۹۸۵؛ Farah، ۱۹۹۶). پروتئین ها با ۳٫۲٪ وجود دارند اما فاقد پروتئین آلرژیک! بتا لاکتوگلوبولین هستند و بتا کازئین متفاوت و جدید دارند فعالیتهای باکتریواستاتیک و ویروس کش شیر وجود دارد (باربور و همکاران ، ۱۹۸۴ ؛ ال آگامی و همکاران ، ۱۹۹۳). لاکتوز با درصد مشابه شیر گاو است اما افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز علائم معمول پس از نوشیدن شیر شتر را نشان نمی دهند (Jack Hanna’s Animal Adventures).شیر شتر غلظت بالایی از کلسیم و آهن دارد بنابراین pH کم شیر (از اسید اسکوربیک – ویتامین C) باعث افزایش جذب از اثنی عشر می شود.

انسولین در شیر:

(الف) شیر شتر حاوی غلظت زیادی انسولین – ۱۵۰ U / ml است (Zagorski et al، ۱۹۹۸)

ب) موش و خرگوشها ی غذا نخورده و دهیدراته پس از دریافت شیر شتر قند خونشان کاهش یافت. همانطور که غذا نخوردن ترشح انسولین را خنثی می کند ، افت قند خون فعالیت انسولین را نشان می دهد. لازم به ذکر است که خرگوش های غذا نخورده  قبلاً روش سنجش انسولین بودند -غلظت انسولین به عنوان واحد خرگوش داده می شود.

ج) دیابت ناشی از استرپتوزوتوسین در موشهای صحرایی کنترل و با شیر شتر درمان شد.

د) اگرچه شیر انسان ، گاو و بز حاوی انسولین است ، اما در محیط اسیدی معده تخریب می شود. این امر در مورد شیر شتر که به اسید واکنش نشان نمی دهد اتفاق نمی افتد (ابو لهیا ، ۱۹۸۹) و هیچ لخته ای ایجاد نمی شود.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

پروتئین های محافظتی:

شیر شتر حاوی پروتئین های محافظ مختلفی است ، به طور عمده آنزیم هایی که دارای خواص ضد باکتری و ایمنی هستند (کاپلر ، ۱۹۹۸).

وجود این پروتئین ها به توضیح برخی از خواص طبیعی درمانی شیر کمک می کند. پروتئین های محافظ شناخته شده و عملکرد ایمونولوژیک آنها در شیر شتر عبارتند از:

لیزوزیم ها• در سیستم ایمنی اولیه شرکت می کند ، که مبتنی بر هدف قرار دادن ساختارهای مشترک برای پاتوژن های مهاجم است.

ایمونوگلوبولین ها• اینها از ایمنی بدن در برابر عفونت محافظت می کنند.

لاکتوفرین• لاکتوفرین اشباع شده با آهن (از هفته دوم شیردهی) از رشد میکروبی روده جلوگیری می کند.

•در سیستم ایمنی اولیه شرکت می کند ، که مبتنی بر هدف قرار دادن ساختارهای مشترک برای پاتوژن های مهاجم است.

 • شیر شتر ظاهراً حاوی لاکتوفرین بسیار بیشتری نسبت به شیر نشخوارکنندگان (گاو ، گوسفند و بز) است (مورین و همکاران ، ۱۹۹۵).
لاکتوپراکسیداز
• لاکتوپراکسیداز در شیر ، اشک و بزاق یافت می شود. به سیستم دفاعی میزبان غیر ایمنی کمک می کند.
• فعالیت باکتری کش ، عمدتا روی باکتریهای گرم منفی.
• فعالیت تقویت رشد دارد.
• فعالیت ضد توموری دارد (Ueda و همکاران ، ۱۹۹۷).
• ارتباط نزدیک (۷۱٪) با پراکسیداز تیروئید انسانی دارد ، که در یداسیون و اتصال در تشکیل هورمونهای تیروئید نقش دارد.
پروتئین تشخیص پپتیدو گلیکان (PGRP)
• بیشترین غلظت این آنزیم در شیر شتر است.
• اولین بار در شیر شتر کشف شد
• با کنترل متاستاز تأثیر آشکاری بر سرطان پستان دارد (Kiselev و همکاران ، ۱۹۹۸) (Kustikova و همکاران ، ۱۹۹۶).
• پاسخ ایمنی میزبان را تحریک می کند
• فعالیت ضد میکروبی گسترده.
N-acetyl-§-glucosaminidase (NAGase): آنزیم شیر NAGase یک آزمایش پذیرفته شده برای ورم پستان در گاوها است. هنگامی که برای اولین بار ثابت شد که شیر شتر غنی از NAGase است ، فرض بر این است که آن شترها از ورم پستان تحت بالینی رنج می برند
(عبدالرحمن ، ۱۹۹۵). با این حال پس از بررسی شیر صدها نفر از شترها (Chaffer و همکاران ، در پرس) و لاماها (Morin و همکاران ، ۱۹۹۵) همه با سطح NAGase بالا نتیجه دیگری حاصل شد. نتیجه گیری شد که NAGase یک فعالیت ضد باکتری دارد و بنابراین فعالیت ضد باکتری-ضد ویروسی شیر را تقویت می کند. قابل ذکر است که فعالیت NAGase مشابه فعالیت در شیر زنان است و این مزایای تغذیه ای شیر شتر نسبت به شیر گاو را تأیید می کند.

در اسرائیل (RY) تعدادی از بیماری ها به نوشیدن شیر شتر واکنش مثبت نشان داده اند:
پایگاه داده های مشاهده بالینی:
دیابت قندی وابسته به انسولین (IDDM):
در هند مقایسه بین دیابت نوجوان تحت درمان متعارف با کسانی که از شیر شتر نیز استفاده می کنند نشان داد که گروهی که شیر می نوشند به طور قابل توجهی قند خون را کاهش داده و سطح HbA1C را کاهش داده اند (Agrawal و همکاران ، ۲۰۰۲). مقدار انسولین تزریق شده نیز به طور قابل توجهی کاهش یافت.
در اسرائیل افراد دیابتی که از شیر شتر می نوشند نتایج مشابهی را در آزمایشات بالینی نشان دادند. به طور خاص یک مورد دختر جوانی بود که ظرف ۲ هفته از تشخیص IDDM شروع به نوشیدن شیر شتر کرد. بعد از ۸ هفته او حداقل دوز انسولین دریافت می کرد در حالی که قند خون به ۸۰ میلی گرم و HbA1C به ۷ کاهش یافت.
نکته قابل توجه این است که هیپوگلایسمی یک نتیجه مشترک با شیر است ، احتمالاً به دلیل بازخورد کاهش یافته گلایکوژن.
آلرژی شیر:

این واقعیت که شیر شتر فاقد β-lactoglobulin و “جدید” β-kasein (Beg و همکاران ، ۱۹۸۶) ، دو ماده حساسیت زا در شیر گاو است ، این شیر را برای کودکان مبتلا به آلرژی به شیر جذاب می کند (Makinen-Kijunen & Palosvo) ، ۱۹۹۲). تفاوت های فیلوژنتیکی می تواند در شناسایی ناموفق پروتئین های شتر با IgE ها و آنتی بادی های مونوکلونال در گردش شناخته شود (Restani et al، ۱۹۹۹). کودکان مبتلا به آلرژی غذایی شدید با شیر شتر به سرعت بهبود یافتند.
بیماری کرون: بیماری کرون در بسیاری از کشورها به یک اپیدمی تبدیل شده است. اخیراً افزایش شواهد نشان دهنده عفونت اولیه باکتریایی توسط مایکوباکتریوم آویوم است – زیرگونه: پاراتوبلکرولوز (MAP). این مایکوباکتریوم می تواند از طریق شیر گاو گسترش یابد زیرا تحت تأثیر پاستوریزاسیون قرار نمی گیرد.
دریافت اطلاعات بیشتر از اینترنت با جستجوی “PARATUBERCULOSIS” امکان پذیر است.

ظاهراً MAP به عنوان ساپروفیت وارد مخاط می شود و تنها در صورت استرس شدید فرد فعال می شود و منجر به پاسخ خود ایمنی ثانویه می شود. از آنجا که این باکتری ها از خانواده سل هستند و از شیر شتر برای درمان سل استفاده شده است (Urazakov & Bainazarov، ۱۹۷۴) ، آشکار می شود که خواص قوی ضد باکتری شیر شتر همراه با PGRP تأثیر سریع و مثبتی بر روند بهبود دارد. . علاوه بر این ، ایمونوگلوبولین ها به ضد DNA حمله کرده و سیستم ایمنی بدن را بازیابی می کنند.
اوتیسم: به دلیل سو mal عملکرد سیستم ایمنی باعث مهار آنزیم های غذایی می شود و باعث تجزیه کازئین می شود ، نه به آمینو اسیدها بلکه به کازومورفین. کازومورفین یک مخدر قدرتمند است ، بسیار قوی تر از خود مرفین است. کودکان اوتیستیک که از شیر شتر می نوشند در رفتارها و رژیم های غذایی خود پیشرفت های شگفت انگیزی داشته اند.

نتیجه:
سیستم ایمنی بدن شتر از سیستم انسان قوی تر است و ایمونوگلوبولین های کوچک از شیر شتر به خون انسان منتقل می شوند. از آنجا که ایمونوگلوبولین ها در طول دوره شیردهی در شیر شتر یافت می شود ، نوشیدن شیر یک ابزار برای مبارزه با بیماری های خود ایمنی با بازسازی سیستم ایمنی بدن فراهم می کند. “

خلاصه ای سریع از تمام آنچه که من در ۵ روز گذشته از زمان شروع مصرف شیر شتر مشاهده کردم
۱٫ بهبودی یک آسیب بافت نرم پا در دو روز اول از جمله از بین رفتن مرموز یک شبه تورم که در ۲۰ روز گذشته بهبودی با سرعت رشد هندو شایع بوده است (سرعت واقعی را بخوانید)
۲٫ حرکات روده ای شگفت انگیز
۳٫ برگشت کامل رگرسیون توالت که برای چند ماه ادامه داشته است (منبع ناشناخته است)
۴٫ بهبود در بازی
۵٫ کاهش رفتار تکانشی
۶٫ بهبود در انطباق
۷٫ بهبود در گفتار (بله … اما هنوز از نظر کیفیت یا وضوح هنوز از نظر کمی بیشتر نیست)

به مدت ۵ روز گذشته در ۳ دوز منقسم حدود ۳۰۰ میلی لیتر شیر شتر در روز به او داده شده است. مارکی که من استفاده کردم از سوپرمارکت دبی به نام Camelait آمده است. پاستوریزه شده و من آن را گرم نکردم و در یخچال نگهداری شده است.

اثرات مفید شیر شتر به سرعت قابل مشاهده است … و بنابراین آنها را در این یادداشت قرار داده اید … با این حال جالب خواهد بود که ببینید آیا آنها حتی اگر شیر شتر پس فردا تمام شود، همچنان ادامه دارند !! !!

من در زیر انواع پیوندها را به مطالعه و وبلاگ در این زمینه برای کسانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستند ، ارائه می دهم.

برای منابع محلی شیر شتر هندی با من در تماس باشید !!!!!

http://carinsmit.co.za/blog/autism/benefits-of-camel%E2%80%99s-milk-for-children-with-autism-and-neuro-integrational-immunological-challenges/http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3AEVbEExqkXM4J%3Awww.nrccamel.com%2Fintro.php+NATIONAL+RESEARCH+CENTR+FOR+CAMELS&cd=2&hl=en&ct=clnk&gl=in&source=www.google.co.inhttp://lppsindia.blogspot.com/http://en.wikipedia.org/wiki/Camel_milk

https://www.facebook.com/TreatAutismNow#!/groups/225663314116369?ap=1
(1)National Research Centre for Camel, Bikaner

بعد از ۵ روز شیر شتر؛

انحطاط … تلاش…. و کشف…

۳ آگوست ۲۰۱۱ – ۱۲ مرداد ۱۳۹۰

انحطاط

مصرف دو لیتر شیر شتر دبی وارداتی من طی ۶ روز به پایان رسید. به نظر می رسد برخی از تأثیرات شیر شتر متأسفانه فوری و ناپایدار است. در حالی که هنوز در مورد  شیر شتر قضاوت میکردم در تعطیلات در گوا بودیم. روز بعد از آخرین دوز شیر شتر پسرم به شدت بیمار شد ، او از یک سرماخوردگی خفیف رنج می برد با این حال این بیماریش شدت گرفت و احساس رخوت کرد ، کمی استفراغ کرد و بی حال بود. من نگران نبودم زیرا چیزهای سالمی داشتم که به او بدهم که بدنش به خوبی به آنها پاسخ می دهد. به او نیم لیتر تنتور گانودرما (عصاره قارچ دارویی ضد ویروس ) و حدود ۴۰۰ میلی لیتر کفیر نارگیل دادم.

چیزی که در حقیقت من را نگران کرد بازگشت آسیب بافت نرم روی پای او بود … تورم برگشت ، همراه با لنگش، تورم چنان بد بود که دیگر نمی توانست راه برود. همه اینها در حالی که شیر شتر مصرف نمیکرد وجود داشت. با دوزهای  گانودرما و کفیر ، او کمی بهتر شد و حداقل قادر بود کمی راه برود ، و مقداری غذا بخورد. متأسفانه برگشت توالت رفتن مکرر او نیز بازگشت. فهمیدم که باید هر چه زودتر او را به شیر شتر برگردانیم و این کار غیرممکن به نظر می رسید ، زیرا شیر شتر فقط در Bikaner و Jaisalmer در دسترس بود ، هر دو حداقل ۱۰ ساعت رانندگی از Gurgaon محل زندگی من فاصله داشت.

جستجو…

وقتی در این مورد در اینترنت تحقیق کردم ، با ناراحتی متوجه شدم که حدود ۱۴ ماه قبل شیر شتر پاستوریزه در دهلی عرضه می شده است و با  عدم تقاضا متوقف شده است. هنگامی که من به مرکز توزیع شیر در Bikaner زنگ زدم ، آنها به من گفتند که این کار توسط یک لبنیاتی انجام می شده که از آن زمان توزیع شیر شتر را متوقف کرده است. دیگر به دهلی ، جیپور یا هرجای دیگر ارسال نمی شد. فردی  از مرکز که نقش زیادی در تحقیق و توزیع شیرداشت، نبودن آن را توضیح داد. او گفت که در مورد فواید سلامتی شیر تحقیق کرده و با توجه به اینکه در دسترس عموم قرار نگرفته است ناراحت است. وی افزود که آنها در تلاش بودند دامداران را به تهیه شیر شتر ترغیب کنند زیرا این کار به ندرت انجام می شد و شیر شتر معمولاً به هدفی که احتمالاً خداوند برای تغذیه نوزاد  شتر در نظر گرفته بود ، خورانده می شد.

کشف…

وقتی به گورگاون برگشتیم بلافاصله جستجویم برای منابع محلی شیر شتر را شروع کردم. هنگامی که برای پیاده روی در تپه های آراوالی بودم ، من یک شتر کوچک را دیدم که در روستایی در قسمت بیرونی Gurgaon در حال چرا بود. من از جاده تپه ای عبور کردم و سرانجام توانستم صاحب شتر را پیدا کنم. ناامیدی در انتظار بود … صاحب شتر گفت که شتر آنها فقط یک کودک است و در آن  نزدیکی تولید شیر نیست. من کسی نبودم که تسلیم شود ، من پرسیدم که آیا در مناطق همسایه شتر دیگری هم نگهداری می شود؟ کمی دورتر به روستای دیگری هدایت شدیم. در سفر در جاده های شکست امید زیادی به یافتن شترهای شیرده نداشتم و وقتی سرانجام دامدار را پیدا کردیم … من با دیدن گروه شترها تعجب کردم – حدود ۲۰ نفر از آنها و حدود ۱۰ بچه شتر. بزرگتر آنجا روی یک طاقچه بزرگ نشسته بود و قلیان می کشید.از بس استرس داشتم  دلم  در حلقم بود.  از او پرسیدم که آیا می توانند شیر شتر برای من تهیه کنند و وقتی لبخند زد و پاسخ داد که من می توانم هرچه می خواهم بگیرم متعجب شدم. آنها دو بار شیردوشی ۸ صبح و ۶٫۳۰ بعد از ظهر داشتند.

من ساعت ۶٫۳۰  برای سهیل یک لیوان شیر تازه و خام شتررا آماده کردم. شیرها یخ زده بود و حدوداً یک ساعت قبل از مصرف آن باید ذوب میشد. از آنجا که تحقیقات تأیید کرده بود که جوشاندن شیر شتر ایمونوگلوبولین های ساخته شده از پروتئین را از بین می برد و از این رو جوشاندن شیر خاصیت تقویت سیستم ایمنی شیر شتر را از بین میبرد ، ما شیر شتر به میزان مصرف چهار روز به صورت خام داشتیم. بعد از ذوب شدن بلافاصله یک لیوان به او می دادم ، و سپس شیر منجمد می شد و سپس قبل از استفاده ذوب می شد یا به اسموتی تبدیل می شد. سهیل روزانه حدود ۳ لیوان یا ۷۵۰ میلی لیتر شیر میخورد.

بهبودی های قابل مشاهده

  اولین اثرات مشهود مربوط به آسیب دیدگی پا بود … التهاب دوباره از بین رفت و لنگی کاملاً ناپدید شد.

نکته دیگری که من متوجه شدم کاهش فوری تحریک پس از نوشیدن شیر و آرام کردن عمومی است. اما این فقط ۲ ساعت طول می کشد.

رفتن به توالت او دوباره به طرز چشمگیری بهبود یافت.

  بازی او با iPad بهبود یافت و او شروع به کاوش در برنامه های جدید کرد و نه اینکه در مورد چند مورد دلخواه خود ماندگار شود.

 سرانجام ، ما شاهد خودآگاهی و/یا عملکرد اجرایی بهبود یافته ای از نظر پاسخ به نشانه های محیطی مانند رفتن سهیل و تغییر شلوار خود بدون هیچ اعلانی در هنگام مشاهده کثیف بودن آنها ، یا هنگام رفتن به پوشیدن صندل های خود بودیم، وقتی من به کسی گفتم که وقت رفتن من است.

خام …

من از پیشرفتها  بسیار خوشحال شدم اما تردیدهای آزار دهنده در مورد خطرات مصرف  شیرغیر پاستوریزه خام شترهای روستایی آزمایش نشده در من وجود داشت. من برای گروه درمانی که به آن پیوسته بودم با متخصصان شیر شتر در سایت شیر شتر آنلاین مشورت کردم. آنچه در هنگام داشتن شیر خام از هر منبع حیوانی بسیار مهم به نظر می رسد ، عوامل زیر است:

۱٫ سلامت شترها از طریق آزمایش منظم توسط دامپزشک مشخص شود

۲٫ آزمایش شیر برای وجود عوامل بیماری زا

۳٫ بهداشت فرآیند دوشش ، به عنوان مثال شستشو / ضد عفونی کننده پستانها ، دستها و عروق درگیر در شیردوشی.

۴٫ مدت زمان بین دوشش و مصرف بیش از نیم ساعت است

من در مورد اینکه آیا به ۳ نکته مهمتر رعایت شده است کاملاً قانع نشده ام و فقط یکی از موارد کنترل را تضمین می کنم ، یعنی بلافاصله شیر تازه می دهم.

شخصی داشتن شیر خام در چنین شرایطی را به بازی رولت روسی با سلامتی پسرم تشبیه کرده است. گفته می شود شیر جوشانده پاستوریزه تقریباً همان سطح بهبودی را دارد زیرا پروتئین های ظریف نسبت به جوشاندن نسبتاً آسیب ندیده اند. پاستوریزاسیون شامل حرارت دادن شیر به دمای ۷۲ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵-۱۶ ثانیه و سپس سرد شدن سریع آن بود به طوری که گرما بدون آسیب به مواد تشکیل دهنده آن ، تمام عوامل بیماری زای اصلی را از بین می برد.

پاستوریزاسیون خانگی

من یک توصیه خاص برای پاستوریزاسیون از یک متخصص شیر شتر به شرح زیر دریافت کردم: “عزیز هارشیتا ، شیر پاستوریزه در خانه کار سختی نیست و نیازی به دستگاه ندارد. قابلمه ای را با آب برداشته و قابلمه کوچکتررا با شیر شتر پر کنید. آب را گرم کنید. این باعث گرم شدن شیر می شود. یک دماسنج آزمایشگاهی بگیرید که تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد می رسد. شیر را به آرامی هم بزنید و درجه حرارت آن را اندازه بگیرید. وقتی ۷۲ درجه سانتیگراد به دمای شیر رسید ، هر دو قابلمه را از روی حرارت بردارید ، قابلمه شیر را با درپوش بپوشانید و بگذارید تا خنک شود. با احترام”

و یک متخصص دیگر افزود: “اگر تا ۷۲ درجه سانتیگراد بروید ، نمی خواهید شیر به خودی خود آرام آرام خنک شود ، زیرا برای مدت طولانی داغ خواهد ماند و بیش از حد پخته می شود. یا در دمای ۶۵ درجه سانتیگراد متوقف شوید و بگذارید تا خنک شود ، یا تا دمای ۷۲ درجه سانتیگراد گرم کنید و بعد از یک دقیقه آن را در آب یخ قرار دهید.  نگران ظرف داغ نباشید ، اگر آن را در یک ظرف آب قرار دهید همانطور که (متخصص اول) پیشنهاد می کند به شیر آسیب نمی رساند. “

بنابراین این چیزی است که من دنبال می کنم … من دو ظرف دارم … ظرف خارجی حاوی آب و ظرف داخلی حاوی شیر شتر است ، هر دو را گرم می کنم در حالی که مرتباً از طریق یک دماسنج آزمایشگاهی دما را کنترل می کنم. به محض رسیدن درجه حرارت به ۷۲ درجه ، ظرف ها را به مدت یک دقیقه از روی حرارت برداشته و سپس آنها را در آب سرد خنک می کنم. بعد از اینکه درجه حرارت کمی پایین آمد ، شیر شتر را در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند.

من همچنین قصد دارم شیر آزمایشگاهی و تازه شیر پاستوریزه خانگی را که از نظر وجود عوامل بیماریزا آزمایش شده است ، تهیه کنم. با این وجود این چند روز طول می کشد زیرا من نیاز به یافتن آزمایشگاهی دارم که حاضر به انجام چنین آزمایشی باشد.

اینها موضوعات جزئی است و هنوز برای من دشوار است که درک کنم من به طور موفقیت آمیز منبع نزدیک این شیر را پیدا کرده ام ، در دسترس بودن آن بسیار کم است و به نظر می رسد چیزی است که پسرم به آن واکنش مثبت نشان می دهد. و من توانسته ام این شیر را بدون کاهش شدید مزایای درمانی آن برای مصرف بی خطر کنم.

بهترین چیز تاکنون … روز دیگر به زمانی رسیدم که شترها از چرا برمی گشتند. از چه چیزی تغذیه می کنند؟ گیاهان شفا دهنده ، درختچه ها و برگهای یک جنگل مجاور که توسط انسان دست نخورده است.

زمان شادی است وقتی جاده باز می شود و موانع شروع به سقوط می کنند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *