معجزه شگفت انگیز پزشکی – شیر شتر

معجزه شگفت انگیز پزشکی – شیر شتر

نویسنده: : gabychops

ایمیل : greenenature@yahoo.com

Published by gabychops
If you would like to get in touch, my email address is greenenature@yahoo.com

وقتی دسامبر گذشته یک پست نوشتم “استاد کویر – شتر” ، من از ایستگاه تحقیقاتی در العین ، شهری در ابوظبی ، مزرعه شتر در امارات متحده عربی اطلاع نداشتم. مدیر فنی آنجا و همچنین استاد دامپزشکی،  دکتر رازیق کاکار ، متخصص بین المللی لبنیات شتر ، اهل پاکستان است. وی قبل از شروع کار در اینجا ، به چهل و شش کشور جهان سفر کرد و برای تحقیقات خود با عشایر در کوه ها و شن های کویری زندگی کرد. العین جزء میراث سازمان ملل و اماکن باستان شناسی از دوره های برنز و نوسنگی است. امروز این شهر بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

کار وی در مورد ویژگیهای برتر فلور کویری ، به ویژه گیاه Tribulus Terrestris و ارتباط آن با خواص پزشکی شیر شتر از اهمیت زیادی برخوردار است. کارهای دکتر رازیق به تحقیقات در مورد گیاهان ، زمین ، حیوانات و اکوسیستم اختصاص دارد.

این گیاه خارق العاده Tribulus Terrestris در بسیاری از کشورهای جهان رشد می کند. به دلیل مواد فعال گیاه که می تواند برای درمان بسیاری از اختلالات مورد استفاده قرار گیرد ، علاقه به آن رو به افزایش است ، و در حال حاضر یکی از گیاهان دارویی است که مورد مطالعه قرار گرفته است. مواد فعال بیولوژیکی فعال در این گیاه عبارتند از ساپونین های استروئیدی ، فلاونوئیدها ، آلکالوئیدها و آمیدهای لینگان که بیشترین مورد مطالعه ساپونین های استروئیدی است.

دکتر رازیق گیاه تریبولوس را باعث زیبایی کویر توصیف می کند که حضور یا عدم آن ، سلامت باروری کویر را تعیین می کند. او Tribulus را با خورشید مقایسه می کند ، زیرا گل های زرد آن انرژی حاصل از خورشید و رطوبت حاصل از ماسه و شبنم را جذب می کند. او به درستی گیاه را زیبا و خاص توصیف می کند ، زیرا در برابر سختی تغییرات جوی کویر مقاوم است.

دکتر رازیق در وب سایت خود ، استفاده از Tribulus را طبقه بندی می کند؛ به قول او: گیاه از نظر دارویی ، مستقیماً هنگام استفاده از گیاهان دارویی ، و به طور غیر مستقیم از طریق ادرار و شیر شتر استفاده می شود. این یک گیاه چند ساله است که در بهار جوانه می زند و  بسیار مورد علاقه شترها است.

دکتر رازق می نویسد که شتر هدیه ای بی نظیر از طبیعت است واین یک حقیقت غیرقابل انکار است. شترها حیوانات خارق العاده ای هستند که ظاهراً توسط بیابان ساخته شده اند و به همین دلیل از هر راهی برای مقاومت در برابر سختهای مسافرت مجهز شده اند. جالب اینجاست که هنگام حرکت شتر ، هر دو پا را از یک طرف استفاده می کند ، و در حرکت بعدی هر دو پا را در طرف دیگر قرار می دهد. این باعث می شود که سوار احساس حضور در یک کشتی را داشته باشد ، به همین دلیل است که شتر با عنوان کشتی بیابان شناخته می شود. بدون شتر ، تجارتی نخواهد بود که در سراسر کشورهای هم مرز با بیابان های آفریقا و کشورهای عربی رونق بگیرد. ثروت قابل توجهی از کشورهای مختلف ، مانند مالی ، غنا ، یا چاد به سوریه ، ایران ، عراق و پس از آن ، از حمل نمک به نام  “طلای سفید” ، منسوجات ، طلا و بسیاری کالاهای دیگر حاصل شده است. بدون شتر ، این ممکن نبود. و با این حال ، آنها در اصل بومی شبه جزیره عربستان بودند و در حدود قرن نهم قبل از میلاد به آفریقا معرفی شدند.

شتر نمونه ای از کمال طراحی طبیعت است. بلند ،حدود دومتر ارتفاع وبا داشتن پاهای بلند ، او به راحتی می تواند یک بار سنگین را تحمل کند. توده مخصوص قسمت پشت او حاوی چربی است که به عنوان منبع انرژی ضروری است وقتی در اطرافش غذایی وجود ندارد. از آنجا که او می تواند ۴۰ لیتر آب بنوشند ، می تواند مسافت طولانی را بدون نوشیدن و یا غذا خوردن را بپیماید. چشم ها دارای سه پلک و دو ردیف مژه برای جلوگیری از شن و ماسه است که حتی در طوفان شن از ورود شن و ماسه به چشم او جلوگیری میکند . به همین دلیل ، گوش هایش خزدار است و سوراخ بینی او بین دو نفس بسته میشود. پای او را به درون ماسه فرو نمیرود ، زیرا هنگام لمس کردن زمین ، دو انگشت پا به طور گسترده ای گسترش یافته است ، بنابراین به شتر اجازه می دهد تا بدون دردسر راه برود. معمولاً رام و مطیع است، وقتی برانگیخته می شوند با هر چهار پا به صورت تخصصی لگد میزند. شیر شتر بسیار سالم است زیرا حاوی چربی کمتری نسبت به شیر گاو است و سرشار از آهن ، ویتامین ها و مواد معدنی است. اکنون این نوشیدنی مورد علاقه برای بسیاری از مردم در دسترس است.

اخیراً دانشمندان دریافتند که خون شتر دارای آنتی بادی های کوچک غیرمعمول است که ممکن است در مبارزه با سرطان استفاده شود که به آنها نانوبادی میگویند. . اتصال آن  با یک سری مولکولها می تواند باعث شود که در سلول به صورت  فعال باقی بماند. اینها هنوز مراحل اولیه تحقیق هستند اما با این وجود امیدوار کننده است.

در اینجا دو نوع شتر وجود دارد: شترهای یک کوهانه، دارای  با موی صاف در کویر و شتر دو کوهانه با کرک های بلند که در آسیا زندگی می کند. دکتر رازق در مزرعه ای که در امارات متحده عربی اداره می کند با شترهای دو کوهانه یا باکترین کار می کند.

و در اینجا تصویری از شتر مغول دو کوهانه می بینید:

از شیر شتر در طی دوره های طولانی برای درمان بیماری های یغرنج استفاده شده است. اکنون مطالعات علمی مختلفی در حال انجام است و بسیاری از آنها برای کشف قدرتهای جادویی شیر شتر و یافتن مولکولهای موجود در شیر شتر که در بهبود بیماریهای مختلف موثر است ، در حال انجام است.

دانشمندان نمونه هایی از مولکولهای گرانبهای موجود در شیر شتر یافته اند. یکی از بهترین نمونه ها ایمونوگلوبولین ها است. ایمونوگلوبولین های شیر شتر با تقویت سیستم ایمنی بدن با بیماری های خود ایمن مبارزه می کند و می توانند با برخی از باکتری ها مانند میکروب سل مبارزه کنند و بدن را از عفونت های باکتریایی و ویروسی محافظت کنند.

آنها اضافه می کنند که شیر شتر حاوی پروتئین ها و آنزیم های مختلف محافظتی است که دارای خاصیت ضد باکتری و تقویت سیستم ایمنی هستند که باعث تقویت فعالیت های ضد باکتری و ضد ویروسی می شوند. شیر شتر محصولی منحصر به فرد و سالم با خاصیت ضد حساسیت و ضد دیابتی است. مطالعات متعددی نشان داده اند که شیر شتر پتانسیل درمان دیابت نوع ۱ و نوع ۲ نیز دارد. نشان داده شده است که نوشیدن نیم لیتر شیر شتر در روز به کاهش قند خون ناشتا ، HbA1c و انسولین پلاسما در هر دو نوع دیابت کمک می کند. اثرات سالم شیر شتر توجه بیشتر مصرف کنندگان و صنایع غذایی را به خود جلب می کند.

دکتر طاهره محمدآبادی می نویسد: “امروزه محققان درمان های جایگزین مناسب دیگری برای انسولین دنبال می کنند. شیر شتر حاوی پروتئین هایی مانند انسولین است که در محیط اسیدی معده از بین نمی رود و می تواند جایگزینی مؤثر برای انسولین باشد. شیر شتر باعث افزایش کنترل گلیسمی و کاهش مقاومت به انسولین در شرایط دیابتی می شود. مقدار زیادی انسولین (در حدود ۵۲ واحد در لیتر) در شیر شتر تشخیص داده شده و استفاده از شیر شتر در بیماران دیابتی باعث کاهش قند خون می شود و میزان انسولین مورد نیاز در حدود ۳۰ درصد کمتر میشود. نوشیدن روزانه شیر شتر ممکن است در حدود ۶۰٪ انسولین مورد نیاز در بیماران دیابتی را تأمین کند. شیر شتر جنبه های دیگر مربوط به دیابت مانند چاقی ، التهاب ، بهبود زخم و آسیب استرس اکسیداتیو را بهبود می بخشد. بنابراین ، شیر شتر وبرخی از مؤلفه های مؤثر آن بر ترشح انسولین در سلولهای بتا لوزالمعده و عملکرد گیرنده انسولین در بافتهای حساس به انسولین تأثیر می گذارد. بنابراین این یک درمان بالقوه برای کنترل دیابت نوع ۱ ، سطح کلسترول بالا ، بیماری کبد و کلیه ، کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود زخم است. لاکتوفرین شیر شتر دارای اثرات ایمنی-تعدیلی بر روی سلولهای بتا لوزالمعده است و دوز انسولین مورد نیاز در دیابت ۱ و ۲ بیمار را کاهش می دهد

بدیهی است ، اثرات شیر شتر شامل تأثیر بر عملکرد گیرنده انسولین و سیگنالینگ و انتقال گلوکز در بافتهای حساس به انسولین ، تأثیر بر ترشح انسولین توسط سلولهای B پانکراس ، از طریق بقا ، رشد و فعالیت سلولهای لوزالمعده است.

از این رو کار دکتر رازیق بررسی ارتباط گیاهان بیابان و کیفیت دارویی شیر شتر و ترویج شیر شتر به عنوان ماده غذایی با قدرت درمانی بی نظیر ، از اهمیت زیادی برخوردار است. این تحقیقات باعث شد که شیر شتر برای نخستین بار در فهرست روز جهانی شیر از زمان آغاز آن یعنی بیست سال پیش تاکنون قرار گرفت.

کار دکتر رازق راه حلی برای مشکلات پیچیده در دنیای امروز ارائه می دهد. افزایش گسترده آلودگی در اثر استفاده از سموم دفع آفات ، دود بنزین و استفاده بیش از حد از پلاستیک در دهه های گذشته باعث شده که اکنون بسیاری از کودکان از مشکلات روحی و اوتیسم رنج می برند.

شیر شتر در طیف وسیعی از مسائل جسمی و رفتاری کار می کند و آن را به گزینه ای بسیار مؤثر تبدیل می کند. کریستینا آدامز ، نویسنده چندین مقاله در مورد شیر شتر و عضو هیئت تحریریه مجله علمی شتر ، اظهار داشت: والدین کودکان مبتلا به اوتیسم همچنانیک کلید ماندنی و یک بازار مهم و رو به رشد هستند ، زیرا مطالعات نشان می دهد که شیر بی خطر و در درمان اوتیسم مؤثر است و می تواند منجر به پیشرفت های رفتاری و پزشکی شود.

او نویسنده کتاب برنده جوایز متعدد یعنی کتاب  دیوانه ی شتر، تلاش در دنیای اسرارآمیز شترها است. او با جزئیات دقیق می نویسد که چگونه شیر شتر عمیقا زندگی فرزند اوتیستیک او را تغییر داده است ، از یک کودک خردسال که به شدت تحت تأثیراوتیسم قرار گرفته بود تا اکنون که  یک بزرگسال مستقل که قادر به انجام همه کارهایی است که افراد ۲۰ ساله دیگر نیز انجام میدهند. کار او داده های مهمی را در اختیار دانشمندان قرار داد تا در تحقیقات خود درج کنند.

کریستینا آدامز می نویسد که شیر شتر قرن ها به عنوان یک ماده درمانی و غذایی بسیار مغذی مورد استفاده قرار می گرفت. وی اظهار داشت که شیر شتر ممکن است در معالجه بیماری های مرتبط با التهاب مفید باشد ، که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اختلال طیف اوتیسم (ASD)

اختلال کمبود توجه  و بیش فعالی (ADHD)

هاشیموتو یا التهاب تیروئید

شرایط پوستی مانند اگزما و پسوریازیس

مشکلات دستگاه گوارش: بیماری روده تحریک پذیر ، بیماری کرون ، اسهال

حساسیت غذایی ، عدم تحمل و حساسیت

حساسیت به قند

دیابت

آسیب کلیه

روماتیسم مفصلی

آسیب کبدی

بیماری ماچادو-جوزف

عملکرد حسی

خستگی ناشی از شیمی درمانی ، کم خونی ، زخم های دهان و عوارض جانبی دیگر

و خیلی های دیگر.

کریستینا آدامز برنده جایزه Nautilus شد.

دکتر طاهره محمدآبادی ، دانشیار ، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ، ایران ، می نویسد:

اسیدهای چرب موجود در شیر شتر برای قلب انسان نیز بهتر هستند زیرا حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده و غیر اشباع شده ی بیشتری از شیر گاو هستند. شیر شتر با پروتئین آلرژی زا بسیار کم بهترین جایگزین برای شیر انسان و برای کودکانی است که به آلرژی شدید غذایی یا اگزما دارند. “

دکتر رزیق میگوید: با حضور در دنیای تحقیق و توسعه شتر ، من از شتر به عنوان حیوان منتخب در محیط های چالش برانگیز به عنوان حیوان نمونه حمایت کرده ام. شیر شتر (عربی و باکتریایی) همچنین سرشار از مواد مغذی فوق العاده و منحصر به فرد است ، برخی به عنوان ضد میکروبها و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن عمل می کنند. شیر شتر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود زیرا حاوی یک سری پروتئین های محافظ مانند لیزوزیم ، لاکتوفرین ، لاکتوپراکسیداز ، ایمونوگلوبولین G و ایمونوگلوبولین است. من بدینوسیله آزمایشات بالینی را برای شیر شتر به عنوان یک عامل آنتی بادی در برابر عفونت های ویروسی به ویژه COVID-19 پیشنهاد می کنم. شیر شتر قبلاً به عنوان پشتیبان در مدیریت دیابت مورد مطالعه قرار گرفته است.

به عنوان یک قوم شناس و اکتشاف کننده کویر، دکتر رزیق  از  پیوندهای نزدیک با طبیعت در هر جایی دفاع می کند. وی در طی پیاده روی های روزانه خود می گوید: “کویر نه تنها زیباست بلکه مکانی است که می توانید از افق های گسترده و عطر و گیاهان معطر بیابان  لذت ببرید. کویر پس از باران ها به ماسه های سبز تبدیل می شود ، غنی از انواع گیاهان و جانوران. این تصویر صحنه را بسیار جذاب می کند که به عنوان اکوتراپی یا درمان با طبیعت عمل می کند. من مطمئن هستم که پیاده روی های روزانه به عنوان یک عامل درمانی برای سلامتی و افکار شما عمل می کنند. “

دکتر رزیق در بسیاری از پروژه ها کار می کند که می تواند زندگی مردم را در سطح جهان بهبود بخشد ، زیرا می خواهد بخش هایی از کویر را به مزارع تولیدی کشاورزی تبدیل کند. کار او همچنین شامل ایده هایی برای استفاده از ضایعات شتر به عنوان کود است. ممکن است طولی نکشد که تحقیقات وی در مورد تبدیل مدفوع شتر به گاز تجدید پذیر شود عملی شود. مدفوع شتر را می توان بدون اکسیژن در مخازن قرارداد ، جایی که توسط میکروارگانیسم های طبیعی بیوگاز تولید می شود و برای کمک به گرم کردن خانه ها و پختن غذا استفاده شود. کشاورزان به طور فزاینده در تلاش برای بهره برداری از مدفوع گاو برای تأمین انرژی سبز هستند. دانشمندان معتقدند که بیومتان در کنار هیدروژن می تواند نقش مهمی در دستیابی به انتشار کربن خالص صفر داشته باشد. چنین پروژه ابتکاری می تواند گامی در جهت حمایت از انتقال به اقتصاد کم کربن باشد و زمینه را برای پروژه های مشابه در آینده فراهم کند.

دکتر رزیق با تقدیم زندگی خود برای مطالعه بسیاری از خواص خارق العاده شیر شتر، سهم خود را انجام میدهد ، زیرا در حال حاضر در اروپا و سایر مناطق جهان چندین مزرعه شتر وجود دارد. به لطف تحقیقات گسترده دکتر رزیق ، اخیراً خودم طرفدار و مصرف کننده شیر شتر شدم و روزانه حدود نیم لیترشیر شتر می نوشم. در پست های آینده من ، در مورد تمام مزایا گزارش خواهم داد، من شکی نخواهم داشت که در مدت زمان کوتاهی گزارش خواهم کرد. متشکرم ، دکتر رازق.

برای کسانی که مایلند بدانند که شیر شیر چگونه طعم دارد – مزه اش  دقیقاً مانند شیر است زیرا شیر است.

در زیر تصاویری از قبیله بادیه نشین آورده شده است:

از مزایای شناخته شده دیگر نوشیدن شیر شتر نیز وجود دارد – قبایل بدوی در آفریقا لاغرند و هیچ کس چاق نیست. آنها شیر شتر را می نوشند زیرا آنها گله دار  شتر هستند. همانطور که ما همیشه برای لاغری در اینجا رژیم می گیریم ، شاید ، شیر شتر بتواند راه حلی را ارائه دهد.

دکتر رازیق همچنین درباره ۷۰ خصوصیت یک  درخت خوب مطالب زیر را ارائه داد:

سایه

خنک کننده هوا

میوه ها

مواد غذایی دیگر

غذای حیوانات

فرصت های لانه سازی برای پرندگان

زیستگاه حشرات ، جوندگان ، پرندگان و بسیاری از حیوانات دیگر

کنترل باد / طوفان

زیبایی

نقطه عطف روی زمین

نقشه برداری طبیعی

تقویت و حفاظت از خاک

به دام انداختن و رفع کربن از هوا

تأمین اکسیژن

عطر گل

عطر میوه

موضوعی از افسانه ها

پیشینه تاریخی ، بسیاری از درختان دارای تاریخچه هستند

درگیر در چرخه آب است

انعکاس و انحراف تابش  شدید آفتاب

محافظت از سواحل و فراهم آوردن زیستگاه در آنجا

برای مبلمان

 استفاده در صنایع دستی ساخته شده از قسمت های مختلف درخت

لاستیک ساخته شده از شیره درختان

و خیلی بیشتر…..

اما همچنین باید بپرسیم که برای درختان چه کاری می توانیم انجام دهیم. مبادله همیشه باید متقابل باشد. کریستینا آدامز در کتاب خود در مورد تنها درخت ، اقاقیا ، در مجموعه مزرعه شتر می نویسد:

صدای قرون گذشته ضعیف تر می شود و من به درخت قدیمی نگاه می کنم. او خشم و خواری های هزاران سال را تحمل کرده است ، … .. او توسط باد شکسته شده است ، توسط کامیون ها ضربه خورده است ، حتی از آب محروم شده است ، اما او بدون هیچ کمک مرئی زندگی می کند و در سکوت خود زنده مانده است.

شاید هدیه ای از آب ، فقط چند سطل در روز ، ممکن است؟ مطمئناً عمر این درخت را طولانی تر می کند و آن را خوشحال می کند.

همدلی با طبیعت و هر آنچه که با این نام صدا می کنیم مهم است ، زیرا:

انسان ها برای زنده ماندن به طبیعت احتیاج دارند.

لینک منبع: https://naturetails.blog/2020/08/22/the-medical-wonder-camels-milk/?fbclid=IwAR3YnUl9Ott_xg2mDmfTdRologIazN-m9RVmqmiSGMWGYk6HLVy8E5vPHu0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *