هند: تعطیلات و قرنطینه باعث کاهش عرضه شیر شتر می شود و کودکان با اختلال اوتیسم بدون شیر می مانند.

نویسنده: Madhav Sharma مجله : DowntoEarth

در سراسر جهان ، اول ژوئن به عنوان روز جهانی شیر شناخته می شود. اولین بار است که شیر شتر (شیر شتر) در دستور کار روز جهانی شیر قرار دارد. برخی از مناطق راجستان در هند دارای شیر شتر هستند ، اما  تعطیلات ناشی از کرونا ویروس بر مصرف شیر شتر تأثیر گذاشته است. کودکانی که مبتلا به اوتیسم هستند بیشترین نیاز به این شیر دارند ، اما به دلیل قرنطینه و تعطیلات قادر به دستیابی این کودکان به شیر شتر نیستند.

جیوتی ساروپ مهانتی ، پسر ۱۱ ساله ای که درادیشا زندگی می کند در ۱۵ روز گذشته نتوانسته شیر شیر بخورد. پدر جیوتی جیدف مهانتی گفت: “هنوز هیچ درمانی برای اوتیسم وجود ندارد ، اما شیر شتر در آلرژی های غذایی بسیار مفید است.” شیر در کنترل احساس ، تماس چشمی و فشار خون بیش از حد کمک می کند. اما عرضه شیر به دلیل قرنطینه و تعطیلات قطع می شود. من بارها با راه آهن صحبت کرده ام ، اما هیچ پاسخی از آنها نگرفتم.

وی همچنین اظهار داشت ، “شیر شتر در درمان  بیش فعالی بسیار مفید است. اگر جیوتی از ۱۵-۲۰ روز این شیر را دریافت نکند ، پس از آن تحریک پذیر می شود ، عصبانیتش افزایش می یابد.  ما این شیر را فقط یک بار در دوران قرنطینه  گرفتیم. این موضوع سلامت کودک را تحت تأثیر قرار داده است.

مثل جایدو ، خواهرزاده ۳ ساله چانان کومار آچاریا که در برهماپور در اودوشا زندگی می کند ، به شیر احتیاج دارد. آنها با تماس ، یک بار در میانه قرنطینه از راجستان شیر گرفتند ، اما اکنون به دلیل عدم وجود قطار در شهرک فالنا ولسوالی پالی ، شیر در دسترس نیست.برای  آنها فقط برای چهار روز شیر باقی مانده است. وی می گوید: کودک روزانه به ۱۰۰ میلی لیتر شیر با معده خالی نیاز دارد ، اما اکنون هیچ کمکی از راه آهن وجود ندارد. به همین دلیل در دسترسی به  شیر  تردیدهایی وجود دارد.

با این حال ، سرپرست Ashok Gupta  بزرگترین بیمارستان کودکان در راجستان ، می گوید که دارویی برای درمان اوتیسم  نیست. هیچ تحقیق علمی در مورد سودمندی شیر شتر نیست (مترجم: تحقیقات بسیاری در مورد بهبودی شیر شتر برای اوتیسم وجود دارد) ، اما در بین مردم این عقیده وجود دارد که اگر از فشار خون بالا یا حساسیت به مواد غذایی وجود داشته باشد از شیر شتر جهت درمان استفاده میشود.

Hanumant Singh Rathore ، بنیانگذار شرکت شیر شتر کریشما از منطقه پالی در راجستان  گفت که قطار پس از مذاکره با اداره راه آهن در میان تعطیلات قرنطینه ، متوقف شده است.قبل از آن  شیر شتر به بسیاری از مناطق کشور ارسال شد ، اما برای چند روز اخیر حرکت قطارها متوقف شده است. به همین دلیل دوباره عرضه شیر شتر متوقف شد. قطارهای مسافربری از اول ژوئن راه اندازی شده است و اکنون انتظار می رود که عرضه دوباره شیر شتر آغاز شود.

وی در ادامه اظهار داشت: بالاترین مشتری شیر شتر در هندوستان والدین کودکانی هستند که از بیماری اوتیسم رنج می برند. ما شیر را در مقادیر زیادی به شهرهایی مانند بمبئی ، حیدرآباد ، بوبانشوار ، برش ، بنگالورو می فرستیم. به دلیل کرونا ، عرضه شیر در این شهرها در قرنطینه متوقف شده است.

منبع: https://www.downtoearth.org.in/hindistory/economy/rural-economy/world-milk-day-lockdown-reduces-camel-milk-consumption-71490

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *